Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

4 kroki do rozpoczęcia sprzedaży w internecie

Start działalności e-commerce, podobnie jak w przypadku jakiejkolwiek innej firmy, nie zawsze jest prosty. Obecnie, uruchomienie witryn sklepowych online jest bardziej osiągalne niż kiedykolwiek, a zakupy online w ciągu ostatnich lat odnotowują znaczny wzrost. Tym bardziej teraz, kiedy świat zmaga się z pandemią, firmy powinny się przystosować i przejść do Internetu. Stwarza to nowe wyzwania, ale i ekscytujące możliwości, dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik o tym, jak rozpocząć sprzedaż online.

Krok 1. Pomysł na biznes

Skoro jesteś zainteresowany uruchomieniem własnej działalności e-commerce musisz mieć pomysł na biznes. Taki plan powinien być oparty o główną ideę, ale też kilka bardziej szczegółowych detali.

Oferowane produkty i usługi

Co zamierzasz sprzedawać? Oczywiście, nie musisz wymyślać zupełnie nowych rzeczy, jednak powinieneś wiedzieć, co zamierzasz oferować i czy dla konkretnych produktów istnieje rynek docelowy. Upewnij się też, że obszar jest konkurencyjny – brak konkurencji może oznaczać całkowity brak rynku.

Grupa docelowa

Prowadzenie sklepu internetowego to zrozumienie, komu sprzedajesz swoje produkty. Do kogo je kierujesz? Dlaczego klienci mieliby chcieć je kupić? Określenie, kim właściwie są Twoi odbiorcy jest kluczowe do osiągnięcia sukcesu. Nadaj swojej niszy sprecyzowane parametry jak ich wiek, poziom dochodów, lokalizację czy zainteresowania.

Model biznesowy

Określ również, jak dokładnie ma działać Twoja firma. Zweryfikuj dostawców i producentów oraz hurtownie, jeśli sprzedawać zamierzasz produkty fizyczne. W przypadku usług cyfrowych przyda się wiedza o tym, jak to tworzyć i kto będzie to robić, a następnie w jaki sposób zostanie to dystrybuowane.

Wybierz nazwę firmy

Dobra nazwa firmy pomoże klientom szybko znaleźć sklep, zapamiętać go i poznawać markę. Postaw na krótką, ale unikatową opcję, która pozwoli na osiągnięcie tych trzech celów. Oczywistym jest również to, żeby wybrana nazwa była dostępna, jako domena i na tyle wyjątkowa, by wysoko wyświetlała się w wynikach wyszukiwania.

Krok 2. Klucz do sukcesu, czyli system CMS

Jednym z najważniejszych aspektów startu w e-commerce jest wybór właściwego systemu CMS. To o tyle ważne, że właśnie dzięki oprogramowaniu będziesz w stanie dodać produkty na stronę sklepu, mieć podgląd do zamówień, generować raporty itd. Podczas decydowania, która platforma e-commerce będzie najlepsza, warto zwrócić uwagę na koszty, dostęp do programistów, możliwość rozwoju sklepu, ale przede wszystkim funkcjonalność. Zweryfikuj, jakie możliwości oferuje oprogramowanie i czy są dla Ciebie wystarczające. Sprawdź też, czy dodatkowe moduły pokrywają się z Twoimi oczekiwaniami i czy oprogramowanie w ogóle umożliwia ich dodawanie. Pamiętaj, że poza rozszerzeniami, które znajdują się na oficjalnej stronie, możliwe jest tworzenie dedykowanych modułów, jak np. w Smartbees – https://smartbees.pl/uslugi/magento/moduly-magento-2 – gdzie programiści zajmują się ich tworzeniem do sklepów opartych na Magento. Takie moduły robione są na życzenie klienta, dlatego w 100% oddają funkcjonalność, na której mu zależy.

Krok 3. Stwórz projekt

Po wyborze najbardziej odpowiedniego systemu CMS do swojego sklepu jest czas na jego projekt. To ta część całej układanki, która wpływa na wrażenia klientów i już po pierwszym wejściu na stronę kształtuje ocenę na temat witryny. O czym w szczególności dobrze pamiętać?

Projekt przyjazny dla urządzeń mobilnych

Prawidłowe wyświetlanie się sklepu na urządzeniach mobilnych to konieczność. Zwróć na to szczególną uwagę podczas tworzenia projektu, ponieważ to użytkownicy mobilni stanowią większą część ruchu z Internetu i należy umożliwić im wygodne kupowanie produktów. Dodatkowo, responsywność jest czynnikiem rankingowym w Google, co wpływa na pozycję wyświetlania się strony w wynikach wyszukiwania.

Czytelna nawigacja

Klient po wejściu na stronę powinien natychmiast wiedzieć, co powinien na niej zrobić, by odnaleźć poszukiwany produkt i następnie go kupić. Zadbaj o przejrzystość na stronie i jej czytelność, by nie rozpraszać użytkownika niepotrzebnymi rzeczami, które mogą doprowadzić do opuszczenia sklepu.

Prezentacja produktów

Dobrze zaprezentowany produkt będzie się sprzedawać, dlatego jego opis i wysokiej jakości zdjęcia są pożądane w każdym sklepie. Klient nie ma możliwości fizycznego zobaczenia produktu, dlatego przybliżenie mu jak  największej liczby szczegółów będzie zawsze atutem.

Krok 4. Wypromuj swój biznes

Ostatnim krokiem jest zastanowienie się, jak promować swoją markę. W jaki sposób kupujący będą mogli znaleźć sklep? Istnieje wiele strategii marketingowych, z których możesz skorzystać – reklamy Google, reklamy w mediach społecznościowych, marketing szeptany i inne. Z pewnością będziesz chciał też zoptymalizować swoją witrynę pod kątem SEO i skorzystać z narzędzi dostępnych już w platformie e-commerce. W miarę upływu czasu i testowania różnych działań, znajdziesz to, co najlepiej się sprawdza i przede wszystkim działa.

Sklep internetowy działa całą dobę, dlatego warto podjąć kroki, by firma cieszyła się popularnością wśród klientów. Mamy nadzieję, że powyższy artykuł okaże się w tym pomocny, powodzenia!

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marek
Marek
3 lat temu

Coraz mniej mam zaufania do takiej sprzedaży 4-6 razy dostałem lipę z wybraków nigdy nie płacę przy zamówieniu otwieram sprawdzam i płacę jeżeli lipa nie odbieram coraz więcej naciągaczy w tych sklepach a przesyłki drogie jak cholera.