Czy packshoty, a więc zdjęcia produktowe mają rzeczywiście duże znaczenie? Co warto na ich temat wiedzieć? Okazuje się, że nieważne kto jest ich autorem i gdzie je wykonano. Muszą być one przede wszystkim dobre. W ten sposób wspomagają cały proces sprzedaży.
Kilka słów o fotografii produktowej
Fotografia reklamowa to wbrew pozorom bardzo istotna dziedzina fotografii. To ona przychodzi bowiem z pomocą na wielu etapach sprzedaży produktów. Jest istotna już na etapie prezentacji danego produktu i zachęcenia potencjalnych klientów do jego zakupu. Zdjęcia przychodzą z pomocą podczas objaśniania jak dany przedmiot działa. Dlatego też nawet w instrukcjach obsługi musi znaleźć się nie tylko dokładne objaśnienie, ale i zdjęcia czy rysunki danego urządzenia, przedmiotu. Na tym oczywiście nie koniec. Bez dobrych zdjęć produktowych nie ma mowy o przygotowaniu dobrego katalogu, folderu, ulotki czy innego materiału reklamowego. Packshoty stanowią też podstawą każdego sklepu internetowego i niejednej strony internetowej. Klienci kupują te przedmioty, które są dobrze opisane i opatrzone wysokiej jakości, wyraźnymi fotografiami, czyli wspomnianymi packshotami.
Dlaczego packshoty są tak ważne?
Klient przychodząc do danego sklepu, nie zna jego asortymentu i poszczególnych produktów. Z pomocą przychodzi mu więc opis i zdjęcia. Na tej podstawie dokonuje wyboru i podejmuje decyzję, czy kupuje daną rzecz czy nie. Dlatego oferta sklepu musi być jasna i przejrzysta. Jaki zatem powinien być dobrze wykonany packshot? Jakie są cechy dobrej fotografii produktowej? Kluczowe znaczenie ma niewątpliwie odpowiednie oświetlenie. Na fotografii nigdy nie może pojawić się odbicie czy cień. Równie ważne jest to, aby zdjęcie było wyraźne i ostre. Każdy produkt należy też uchwycić pod odpowiednim kątem. Okazuje się bowiem, że przedmioty też mają swoje lepsze i gorsze strony. Dobrze wykonane zdjęcie może podkreślić ich atuty i zamaskować mankamenty. Packshoty wykonywać powinni profesjonaliści przy pomocy odpowiedniego sprzętu. Wówczas można oddać rzeczywistą kolorystkę przedmiotu. W fotografii produktowej rzeczywiste odwzorowanie kolorów ma ogromne znaczenie, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę. Klient oczekuje bowiem, że otrzyma zamówiony towar w takim samym kolorze, jak na fotografii.
Fotografia produktowa – ważny element sklepów internetowych
Dobrze wykonane packshoty mają bardzo duże znaczenie w przypadku sklepów internetowych. To one w dużej mierze decydują o tym, czy dany sklep osiągnie sukces na rynku.