Ta wiadomość spadła dzisiaj (6 czerwca) jak grom z jasnego nieba. Nie dość, że Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła wybór wykonawcy na budowę odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka, czyli obejścia Węgierskiej Górki, to przyznano się, że na dokończenie przetargu potrzebne jest zwiększenie pieniędzy z budżetu państwa!
Przypomnijmy, że przetarg na wybór wykonawcy, na ten 8,5-kilometrowy odcinek, ogłoszono 17 stycznia 2018 roku. W październiku 2018 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała włoską firmę Toto. Od takiego wyboru złożono odwołania. Ostatecznie nakazano GDDKiA wybrać ponownie wykonawcę, co zrobiono 11 maja 2019 roku. Zostało nim konsorcjum: Mirbud ze Skierniewic (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni oraz Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż z Kijowa z Ukrainy (obaj jako partnerzy). Niestety od takiego werdyktu 21 maja do KIO wpłynęło odwołanie od konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia i Stecol Corporation z Chin. Posiedzenie w sprawie rozpatrzenia tego odwołania wyznaczono na 4 czerwca, a dzisiaj (6 czerwca) ogłoszono wyrok.
– Z przykrością informujemy, iż KIO uwzględniło argumenty konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia i Stecol Corporation z Chin, tym samym odrzucając ofertę złożoną przez konsorcjum firm Mirbud ze Skierniewic, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni oraz Zrzeszenia Budowlanego Interbudmontaż z Kijowa z Ukrainy. Z informacji uzyskanych z GDDKiA w Katowicach wynika, że postępowanie przetargowe będzie kontynuowane, o ile zostanie zwiększona kwota przeznaczona na realizację tej inwestycji. Mamy nadzieję, że Ministerstwo Infrastruktury zwiększając kwotę na realizacje budowy obejścia Węgierskiej Górki pozwoli GDDKiA w Katowicach na kontynuowanie procedury przetargowej – poinformował wójt gminy Węgierska Górka Piotr Tyrlik.
Niestety informacji o dzisiejszym (6 czerwca) wyroku do 19.00 nie raczyła poddać GDDKiA nie odpowiadając na nasze pytanie, ani nie zamieszczając informacji na swoim profilu społecznościowym, ani też na stronie internetowej. W przypadku GDDKiA oddziału w Katowicach informacją dnia był news… “Bieganie po autobanie” (impreza dla biegaczy i rowerzystów).
Miejmy nadzieję, że w poniedziałek (10 czerwca) podczas konwentu burmistrza i wójtów powiatu żywieckiego temat zostanie poruszony, a samorządowcy wystosują protest w sprawie obejścia Węgierskiej Górki albo przynajmniej apel. W każdym razie można odnieść nieodparte wrażenie, że Żywiecczyzna jest coraz gorzej traktowana przez rząd z Warszawy.
droga bydzie jak kaczorowi ten tego
Jeżeli w ostatnich wyborach PiS otrzymał w gminie Węgierska Górka 65% głosów no to może ta droga nie jest im tam potrzebna.
Zrobią drogę jak będzie 100% na PiSocjalistów
Dla Rządu liczy się tylko ściana wschodnia Pdkarpacie albo śmierć a jak ktoś tam jechał to bajka puste drogi Rodo
glupi i omotany narod buuuuuu
Odwołać w przyszłych wyborach Matusznego i Pępek. Głosować na inne partie.
PO co restaurowano powiaty ? Po to m.in. żeby ich władze dbały o stan życia mieszkańców kilkunastu gmin na raz. W powiecie żywieckim leży dosłownie wszystko co dotyczy żywotnych spraw mieszkańców gmin o Zwardonia do Ślemienia, od Korbielowa do Lipowej. Dziurawe drogi powiatowe, upadający szpital, dogorywająca oświata, brudne i opuszczone Jezioro Żywieckie, brak sprawnej komunikacji itd itp. Tymczasem “władze” powiatowe mają się dobrze, jeżdżą, odwiedzają, lansują się na imprezach, do których nie dołożyli ani złotówki. Jeżeli tak ma być to PO CO NAM TAKI POWIAT ? Zlikwidować – będzie kilkanaście milionów oszczędności. Gminy zainteresowane współpracą dogadają się w realizacji wspólnych… Czytaj więcej »
PO co jest tyle gmin? Zmniejszyć ich ilość i nie będą musiały dogadywać się między sobą bo dogadanie się wcale nie jest takie łatwe. Oszczędzi się na pensji dla wójtów, urzędów gmin itd. Od Zwardonia do Ślemienia, od Korbielowa do do Lipowej – jedna gmina i PO problemie. PO co tyle województw, zmniejszyć ich ilość, było POprzednio 17 zamiast i było lepiej. PO co prezydent i wojewoda w województwach, zrobić jednego POplecznika rządu centralnego może w Krakowie a nie w Warszawie.
Proponuję zmienić tabletki…
Wyborcy Platformy wygrajcie wybory to zobaczycie droge jak swinia niebo a teraz siedcie po cichu bo bierzecie pieniądze co rząd daje a madrujecie
komuna jak zwykle. wybrac i budowac. a nie rozjezdzac gorke kolejne lata. tak to jest jak sprawa zajmuja sie matoly
Efekty rządów PiSiorow w powiecie jak widać nędzne…
Ciężko czytać wasze komentarze, bo widać, że o postępowaniu przetargowym czytacie 1 raz w roku – zresztą Pan redaktor też za bardzo nie wie o czym pisze. Stecol przegrało przetarg – więc poszukali błędów w ofercie Mirbudu i złożyli oficjalny protest – tak się robi jeżeli w grę wchodzą miliony lub miliardy złotych. Nie ma to nic wspólnego z rządem, Żywiecczyzną ani tirami w WG, które w tych firmach nikogo nie obchodzą
Pisior…
Trochę się nie zgodzę. GDDKiA to agenda rządowa, to się pytam jakie są kompetencje urzędników badających oferty, że tych błędów nie wyłapały od razu na etapie oceny ofert. Wówczas nie było by tego odwoływania się. Teraz odwoła się kolejny wykonawca i pewnie coś znowu znajdzie i tak do ostatniego, a wtedy unieważnienie z powodu braku środków. Zamawiający nie dołoży, to droga nigdy nie powstanie, a patrząc na tempo w którym ma powstać priorytetowa dla wschodniej ściany via Karpatia to uważam osobiście, że Żywiecczyzna nie doczeka się zakończenia tej inwestycji. Chyba, że ludzie się wkurzą i zablokują np granicę.
Jeden co cos wie -tak sie robi nawet w gminach czy powiatach jak nie wygram to się odwołam Tylko trzeba wiedzieć a tu połowa capów na etatach z dodatkiem 500
Ciekawr czemu za Po nic nie robili bo pis nie rzadzil ciemnota wszystkiemu winny PiS nawet ze deszcz nie pada i pietruszka droga buhahah żal
Pisior…
Mam nadzieję, że ludzie ogłoszą protesty. 3x dziennie blokować drogę na 2h. Wtedy, mam nadzieję, Tiry pojadą na Warszawę i rozj*bią Sejm.
To tylko możesz mieć nadzieję. Legalne postępowanie to zaangażowanie samorządowców, posłów lub kandydatów na posłów w temat. Jest przed wyborami.
Hermenegilda to właśnie jest nielegalne i nazywa się “ustawianiem przetargu”.
Na pewno? Proszę zobaczyć na felietony senatora Kamińskiego i opisywane efekty rozmów w sprawie dworca kolejowego, nadużywania sygnałów przez lokomotywy itp. Senator Andrzej Kamiński właśnie przydałby się tutaj.
GDDKiA milczy bo wybory na jesieni, a żywiecczyzna to matecznik PISu. A po wyborach wszystko pójdzie do szafy i przeleży do następnych wyborów. Wtedy znów przyjedzie premier , naobiecuje gruszek na wierzbie i tak w kółko. Pytanie retoryczne – a skąd pieniądze wziąć na tą inwestycje jak się je rozdaje na prawo i lewo byle być tylko przy żlobie, a ciemny żywiecki lud tego nie widzi
Czego można spodziewać się po pisiorach ? Właśnie tego.
święta prawda zboku
“Miejmy nadzieję, że w poniedziałek (9 czerwca)” – yyy a ja mam w kalendarzu że 9 to niedziela – widocznie między Górką a Żywcem wprowadzono linię zmiany daty
Dlaczego KIO tak działa? Nie podaje żadnych powodów swych decyzji. Przy takim działaniu KIO to w tym rejonie nic nie zbudujemy.
Należy prześwietlić działania KIO.
Proponuję w czynie społecznym wziąć łopaty i zacząć pracę od zaraz.
W Niemczech jeżdzi się już cztero pasmowymi a w niektórych miejscach pieciopasmowymi autostrada i zadarmo.
gdzie masz takie autobany ,chyba w przyszłość,większość 2-3 pasmowe i to w remoncie,
Kkkkkkkkm pytasz gdzie wiec ci odpowiem. A-5 Darmstad-Frankfurt
A rząd PiS miliardami po stołach tu i tam rzuca szerząc propagandę wielkiego dobrobytu, kiedy ten naród w końcu się obudzi i ciemnota przestanie im wierzyć i na nich głosować!
Nudne i wszechobecne są wszystkie te narzekania na PiS…. Ale większość niestety Polaków to experci od wszystkiego. Miejmy nadzieję że wcześniej czy później będziemy mogli jeździć tą drogą
Przecież w powiecie rządzi PiS, to dlaczego wa takim razie jest tak źle?
Bo rządzi PiS
Coś mi się zdaje że trzeba będzie ogłosić protest na przejściu dla pieszych…
Co rozpatrywała w odwołaniu KIO? Przecież nie za niską kwotę przeznaczoną na inwestycję. Nie można zapytać w KIO o szczegóły? Protesty samorządowców na dole, apel niewiele dają.
Prawda jest taka, że politycznie ta droga jest niewygodna, bo Aglomeracja Śląska i GOP to jednak w dużej mierze włodarze z innych opcji niż PiS. Dlatego rząd nie zrobi im prezentu w postaci dokończenia drogi. Pytanie jest jedno co się musi wydarzyć, żeby rząd zauważył , że ta droga jest konieczna.
Pójście w 80 procentach do wyborów.