Podstawowym celem niemalże wszystkich działań marketingowych, jakie podejmują firmy z dowolnej branży, jest wydatne zwiększenie sprzedaży. Najpierw wzbudzić w konsumentach ciekawość, potem poczucie potrzeby zakupu, wreszcie na koniec zawrzeć satysfakcjonującą wszystkie zainteresowane strony transakcję. Oferowane wyroby muszą budzić zaufanie, dać odbiorcom konkretny powód, by uwierzyli w ich wysoką jakość. Innymi słowy: sprzedawane produkty powinny wywierać dobre wrażenie i budzić pozytywne skojarzenia.
Konsumenci niejednokrotnie „kupują” oczami. Dlatego asortyment musi wyglądać tak korzystnie, jak to możliwe
Ile osób ogląda towary wystawiane na sklepowych półkach i regałach, a jaka część spośród nich zagłębia się w parametry techniczne albo dopytuje obsługę o fachowe szczegóły? Wystarczy krótka obserwacja zachowań zakupowych, by wnioski nasunęły się same. Nawet najlepszy „na papierze” produkt będzie sprzedawał się gorzej, jeżeli zostanie on wyeksponowany w niewłaściwy sposób. I na odwrót: rzeczy ze średniej albo i dolnej półki mogą sporo zyskać w oczach kupujących, pod warunkiem że przedstawi się je w korzystnym świetle – w przenośni, ale też dosłownie. W końcu odpowiednie oświetlenie diametralnie zmienia sposób postrzegania oglądanych wyrobów. To samo dotyczy ustawienia kątowego, wysokości ekspozycji oraz wielu innych detali. Branżowi specjaliści z firmy VERACO zaznaczają, że każdy stojak musi być indywidualnie dobrany. Przykładowo kaski narciarskie mają zupełnie inną charakterystykę, niż kaski rowerowe.
Każda rzecz wymaga stworzenia specjalnego ekspozytora, który uwypukli kluczowe zalety danego wyrobu
Podczas projektowanie tego typu akcesoriów wystawienniczych należy uwzględnić również miejsce przeznaczenia. Przygotowanie firmowego stoiska na targi diametralnie różni się od układania towarów na półkach. Poza tym nie wszędzie możliwe jest zaprezentowanie całego produktu, dlatego trzeba ograniczyć się do pokazania niewielkiej próbki. Bardzo dobrym przykładem mogą być tutaj materiały do wykańczania mieszkań oraz praktyczne elementy aranżacji wnętrz, takie jak płytki, kafelki, rolety czy dywany. Zajmowanie sporej przestrzeni tylko po to, by na sali zmieściły się w całości, byłoby zwyczajnie mało rozsądne – przecież zamówienia klientów mają niepowtarzalne wymagania odnośnie wymiarów czy ilości kupowanych produktów. W celach promocyjnych wystarczy wystawić relatywnie niewielki fragment, aby odbiorcy mogli sobie wyobrazić, jak dana rzecz będzie wyglądać u nich. Przedstawiciele VERACO przekonują, że nie ma rozwiązań uniwersalnych, które we wszystkich przypadkach sprawowałyby się równie dobrze.
Materiał partnerski