Bielsko-Biała Kultura i rozrywka

Banialuka się nie poddaje. Zabierze widzów w wirtualną podróż

2020 rok zapowiadał się w Banialuce znakomicie. XXIX edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Lalkarskiej miała zaprezentować publiczności najciekawsze wydarzenia artystyczne ostatnich dwóch lat z kraju i zza granicy. Z powodu epidemii wiele planów legło w gruzach, ale teatr przygotował dla widzów wyśmienite wirtualne propozycje, które pozwolą poznać Banialukę od wewnątrz.

– Mieliśmy poczuć siłę i ekspresję teatru, który nie zna granic – teatru sztuki lalkarskiej. Jednak z powodu globalnej epidemii, festiwal najpierw przełożono na jesień, by w rezultacie odwołać to wyczekiwane przez bielszczan i środowisko lalkarskie wydarzenie – mówi Katarzyna Dendys-Kosecka, specjalista ds. promocji w Banialuce. – W związku z odwołaniem festiwalu byliśmy zobligowani do zwrotu wszystkich środków finansowych, które otrzymaliśmy w ramach dotacji i wsparcia sponsorskiego. Wykorzystaliśmy jednak możliwość aplikowania w programie ogłoszonym przez Ministerstwo Kultury i w ramach zadania dodatkowego uruchomionego dla instytucji, które nie były wstanie z powodu pandemii zrealizować w pełni pierwotnego wniosku, realizujemy budowę dwóch nowoczesnych stron internetowych – dla teatru i dla festiwalu – dodaje.

Dwie całkiem nowe strony internetowe, realizowane w ramach projektu „e-witryna. Artystyczne okno na świat”, będą szansą na bogate relacjonowanie działalności artystycznej teatru oraz przygotowań i przebiegu festiwalu. Pozwolą budować oraz cyfrowo udostępniać coraz bogatsze archiwum artystyczne, zarówno widzom, jak i osobom zawodowo zajmujących się sztuką.

Nowoczesne strony internetowe Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Lalkarskiej oraz Teatru Lalek Banialuka, będą też platformami prezentacji dokonań artystycznych i działań edukacyjnych. Pozwolą na pełne relacjonowanie procesów twórczych w teatrze, efektów w postaci premier oraz przygotowań i przebiegu festiwalu.

– Chcąc skutecznie realizować nasze cele statutowe, musimy konkurować z dziesiątkami wydarzeń komercyjnych. Konieczne zatem było stworzenie narzędzi w postaci nowoczesnych stron internetowych festiwalu i teatru oraz zbudowanie spójnej komunikacji wizualnej, promującej obie te marki oraz sztukę wysoką. W ramach komunikacji z widzem opracowano m.in. slogan teatru (nasza myśl przewodnia i wartość jaką niesiemy dla świata), odpowiednią kolorystykę, typografię, wzorce materiałów wizualnych zarówno w zastosowaniu wirtualnym jak i materialnym – przybliża przedstawicielka teatru z Bielska-Białej.

Załoga Banialuki liczy na to, że realizacja nowego projektu w znaczący sposób pomoże w odbudowaniu utraconej na skutek pandemii widowni. – Wraz z nowym rokiem zapraszamy wszystkich naszych widzów do wirtualnych odwiedzin naszego teatru – puentuje Katarzyna Dendys-Kosecka.

google_news