Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Czego nie robić z projektem logo? Sprawdź kilka zasad, które uchronią cię przed katastrofą

Stworzony przez studio graficzne projekt logo naszej firmy można wykorzystywać tylko we właściwy sposób. Poznajmy zasady, które jasno określają, czego nie można robić z logo, a tym samym chronią przed wizerunkową katastrofą.

Jednym z głównych elementów wykorzystywanych w komunikacji firmy z odbiorcami jest logo. Jego znaczenie jest ogromne. Projekt logo, który otrzymujemy od studia graficznego, budzi skojarzenia z marką, wywołuje pozytywne emocje. Można pokusić się o stwierdzenie, że logo to jeden z elementów, który sprzedaje. Niewątpliwie jest on również najważniejszym elementem wizerunku firmy. Dlatego też należy zwracać uwagę na sposób jego wykorzystania. Logo użyte w zły sposób może doprowadzić do katastrofy, czyli postrzegania firmy jako nieprofesjonalnej.

Czego nie robić z projektem logo?

W codziennej komunikacji firmy logo wykorzystywane jest w wielu pismach, umieszczane na materiałach drukowanych, czy też wpisach w mediach społecznościowych. Warto przyjrzeć się, w jaki sposób używamy jego projektu, aby nie odbiło się to negatywnie na firmie.

Nie nanoś logo na nieodpowiednie tło

W projekcie logo zastosowano odpowiednią kolorystykę. Żeby dobrze się ono prezentowało, powinno się je umieszczać na kontrastowym tle. Nie można zatem nanosić logo na nieodpowiednie tło, przez które nie będzie go widać, bądź jego fragmenty będą nieczytelne.

Stosuj symbol w dobrej rozdzielczości

Każda publikacja dokumentu, grafiki, czy też wpisu w mediach społecznościowych powinna zawierać logo w dobrej rozdzielczości. Firma nie powinna narażać się na upublicznianie tego charakterystycznego symbolu graficznego w formie nieczytelnej. Nie zaleca się zatem korzystania z kompresji, ani zmniejszania czy też rozciągania. Najlepiej jest stosować wektorową wersję projektu logo, która bez względu na wielkość, zawsze wyląda dobrze.

Nie umieszczaj dodatkowych elementów w polu ochronnym

Logo zaprojektowane przez studio graficzne ma wokół siebie pole ochronne. To przestrzeń, w której nie powinno się umieszczać żadnych dodatkowych elementów. Będą one źle komponowały się z symbolem, a taki zabieg będzie postrzegany jako nieprofesjonalne zachowanie firmy.

Nie modyfikuj projektu logo

Projekt logo to przemyślany symbol graficzny. Usuwanie jego istotnych elementów burzy harmonię nadaną mu przez studio graficzne i spójny całokształt. Nie powinno się również zmieniać kolorów symbolu graficznego.

Korzystaj z księgi znaku

Bardzo istotne jest, aby zamawiając projekt logo, otrzymać również księgę znaku. To najlepsza instrukcja postępowania z symbolem graficznym. Znajdziemy w niej wszelkie zasady wykorzystania logo, czyli co wolno, a czego nie, aby zawsze prezentowało się dobrze. Dzięki niej będziemy wiedzieć, na jakim tle symbol wygląda najlepiej, jakie kolory wykorzystano do jego stworzenia, a także jakie fonty. Pozwoli nam to uniknąć wpadek, które mogą negatywnie odbić się na wizerunku całej firmy.

Podsumowanie

Logo odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu firmy. Jest pierwszym elementem, z którym kojarzy się markę. Powinno się zatem przestrzegać kilku zasad, dzięki którym nie będzie grozić nam wizerunkowa katastrofa. Przede wszystkim nie można modyfikować logo, usuwając jego elementy, a także zmieniając kolory. Źle będzie wyglądał nasz symbol na tle, które nie jest kontrastowe oraz wtedy, kiedy będziemy je zmniejszać lub zwiększać, nie stosując wersji wektorowej. Należy pamiętać, że wraz z projektem logo powinniśmy zamawiać księgę znaku, w której znajdziemy instrukcję obsługi, czyli wszystkie zasady wykorzystania naszego symbolu.

google_news