Urząd Miejski w Bielsku-Białej postanowił zapytać swoich niepełnosprawnych petentów, co sądzą o dostępności Urzędu dla osób mających ograniczenia w poruszaniu się lub borykających się z innymi niepełnosprawnościami.
Jeśli takie osoby chcą się wypowiedzieć na przykład na tematy barier architektonicznych utrudniających im załatwienie sprawy lub w kwestii innych niedogodności, mogą wypełnić specjalnie przygotowaną przez urzędników ankietę. Znalazły się w niej pytania dotyczące dostępności architektonicznej budynku ratusza, w tym między innymi o szerokość korytarzy, windy, dostosowanie toalet, poręcze, progi utrudniające poruszanie itp. Jak również pytania badające dostępność cyfrową UM. Dotyczą one strony internetowej, jej funkcjonalności i zrozumiałości w tym jakości tekstów odczytywanych maszynowo, nagrania w języku migowym czy treści przeznaczone dla osób niedowidzących. Skierowane są więc bezpośrednio do osób z różnymi, konkretnymi niepełnosprawnościami ( ograniczenia ruchowe, problemach ze słuchem itp. )
Ankietę można wypełnić w formie elektronicznej (do pobrania tutaj) lub papierowej (dostępna jest w Biurze Obsługi Interesanta na stanowisku numer 1.
Ratusza?
A nie powołano w ratuszu stanowiska pod tytułem koordynator d/s dostępności i nie zrobiono inwentaryzacji według wymagań ustawy? Chyba, że ankieta służy aby to dopiero zrobić.