Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Pozycjonowanie stron. Na co warto zwrócić uwagę w 2021 roku?

Rosnące znaczenie skutecznego marketingu internetowego przekłada się między innymi na zwiększające się zainteresowanie korzystaniem z pozycjonowania stron internetowych. Pomimo stałych zmian w działaniach wykorzystywanych w celu uzyskania sukcesu w Internecie, pozycjonowanie nadal jest jednym z kluczowych procesów wykorzystywanych do budowania pozycji strony internetowej w przestrzeni internetowej. W 2021 roku można powiedzieć, że pozycjonowanie jeszcze zyskało na znaczeniu, gdyż okres pandemii sprawił znaczne zwiększenie zainteresowanie odbiorców korzystaniem z Internetu. Przełożyło się to bezpośrednio również na konkurencję w poszczególnych branżach, która znacznie wzrosła. Firmy, wykorzystujące w ramach swoich działań również Internet, zabiegają o nowych klientów w aktywny sposób. Dotyczy to szczególnie sfery sprzedaży internetowej, gdzie pozyskanie nowych klientów wymaga coraz lepiej zaplanowanych działań.

Jakie są trendy w pozycjonowaniu w 2021 roku?

Do najważniejszych trendów w pozycjonowaniu w 2021 roku można zaliczyć między innymi:

  • tzw. link building,
  • wysokiej jakości teksty,
  • optymalizacja stron pod telefony,
  • pozycjonowanie lokalne,
  • wykorzystanie różnych kanałów kontaktu z klientami.

Bardzo ważne w pozycjonowaniu staje się wykorzystywanie dobrej jakości linków zewnętrznych. Wykorzystywanie tak zwanych farm linków powoli odchodzi do lamusa. Jednocześnie taka działania mogą przynieść znacznie więcej szkód niż korzyści. Warto to brać pod uwagę, gdy wybiera się firmy mające zapewnić pozycjonowanie stron. Nie warto ryzykować decydowanie się na takie firmy, które oferują takie metody pozycjonowania, które nie przyniosą efektów w 2021 roku. 

Warto postawić na agencje SEO, które są w stanie zapewnić takich linków zewnętrznych, które:

  • mają dobre wskaźniki rankingowe,
  • cechują się prestiżem,
  • są dopasowane do kontekstu domeny.

Dobrej jakości linki są odpowiednio dobrane pod konkretne frazy. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na wykorzystanie kilku mocnych linków, zamiast wielu linków o dużo niższej jakości. Decydując się na pozycjonowanie stron z Funkymedia można liczyć na to, że zdobywane linki będą zawsze dopasowane do domeny, a także będą stanowiły dodatkowe źródło pozyskiwania nowych odbiorców. Będzie to przekładać się również na budowanie rankingu pozycjonowanej strony internetowej. 

Jak można wykorzystać pozycjonowanie stron w budowaniu pozycji w Internecie?

Pozycjonowanie stron internetowych można na różne sposoby wykorzystać w budowaniu pozycji w przestrzeni internetowej. Przede wszystkim można realizować pozycjonowanie w internecie w sposób mający na celu uzyskanie w dłuższym okresie wysokich pozycji na konkurencyjne frazy. Jest to najlepszy sposób podejmowania aktywnych działań wobec konkurencji w Internecie. Uzyskanie, zwłaszcza pozycji w TOP3 w wynikach wyszukiwania Google dla wybranego zapytania jest w stanie przenieść się na znaczne zwiększenie dochodów z realizowanej działalności. Znacznie łatwiej jest w takiej sytuacji pozyskiwać zainteresowanie potencjalnych klientów. Jednak dla konkurencyjnych fraz nawet uzyskanie pozycji w TOP10 wyników wyszukiwania Google może przekładać się na realne korzyści w ramach prowadzonego biznesu. Odpowiednio zaplanowane działania w ramach procesu pozycjonowania, mogą zapewnić znacznie szybsze uzyskanie realnych korzyści. Efektywne pozycjonowania wymaga odpowiedniego planowania tego, jakie działania będą realizowane na poszczególnych etapach budowania pozycji strony internetowej czy marki w wynikach wyszukiwania. 

Specjaliści z Funkymedia poprzez doświadczenie w przygotowaniu strategii pozycjonowania mogą oferować uzyskanie znacznie lepszych wyników. Natomiast nie zawsze konieczne jest decydowanie się na ogólne pozycjonowanie strony internetowej. Rozwiązaniem dla firm działających regionalnie czy wyłącznie w konkretnych miejscowościach mogą zdecydować się na pozycjonowanie lokalne. Takie pozycjonowanie pozwala powiązać słowa kluczowe z konkretnymi miejscowościami czy regionami. W ten sposób wybrane słowa kluczowe są w stanie budować pozycję w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zapytań ze strony odbiorców, które dotyczą wyszukiwania firm działających lokalnie.

Jak pozycjonowanie stron wykorzystuje dobrej jakości treści?

Zmiany algorytmach Google przekładają się między innymi na rosnące znaczenie dobrej jakości treści do. Takie treści przede wszystkim muszą się odpowiednio prezentować. Ważne jest, aby treści były umieszczane również w odpowiednich miejscach oraz w odpowiednim czasie. Będzie się to bezpośrednio przekładać na wyniki, które będzie można uzyskać przy pozycjonowaniu strony. Ważną zasadą stosowaną przy pozycjonowaniu jest EAT. Ten angielski skrót oznacza po polsku wiedza, autorytet, zaufanie. Decydując się na pozycjonowanie stron z Funkymedia, można liczyć na to, że treści będą tworzone w sposób, który pozwala zapewnić wartościową treść. Taka treść to z jednej strony możliwość realizowania działań stricte związanych z pozycjonowaniem, a z drugiej strony zwiększenie zainteresowania treścią ze strony odbiorców. Przygotowane treści pozwalają na wyczerpanie tematu w przypadku opisów produktów. Treści poradnikowe pozwalają budować zaufanie ze strony odbiorców, a w dłuższym okresie autorytet firmy. Tak realizowane pozycjonowanie stron jest w stanie przynosić znacznie lepsze rezultaty. Dodatkowo uzyskane efekty mogą w znacznie dłuższym okresie się utrzymywać. 

Jak na pozycjonowanie strony wpływa optymalizacja strony?

W coraz większym stopniu przy pozycjonowaniu znaczenie ma to, aby strona posiadała dobre wskaźniki UX i UI. Najnowsze zmiany algorytmu Google sprawiają również, że bardzo duże znaczenie ma, aby strona internetowa była przyjazna dla użytkowników używających telefonów. Dodatkowo strony, które są dobrze zabezpieczone, będą się wyświetlać na znacznie wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Ważne jest z tego powodu, aby strona internetowa została zoptymalizowana pod tym względem. Analiza strony internetowej pozwala na określenie, jakie ewentualne zmiany trzeba dokonać, aby strona odpowiednio prezentowała się dla robotów wyszukiwarek. Zmiany pozwalają sprawić, że strona będzie znacznie bardziej przyjazna użytkownikom telefonów. Dodatkowo możliwa jest również optymalizacja treści znajdujących się na stronach internetowych. 

Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji, gdy realizowane jest pozycjonowanie w internecie?

Coraz większe znaczenie ma również komunikowanie się z klientami za pośrednictwem różnych kanałów. Wyróżnić to można:

  • mail,
  • telefon,
  • formularze na stronie,
  • profile social media. 

Wykorzystanie różnych kanałów w komunikacji pozwala zapewnić, że pozycjonowanie w internecie może być realizowane znacznie łatwiej. Klienci, którzy mają pozytywne opinie o firmie, bardzo często dzielą się informacjami o takiej firmie. Tworzy to dodatkowe, pozytywne treści pojawiające się w różnych miejscach Internetu.

Artykuł przygotowany we współpracy z Agencją SEO FunkyMedia


google_news