Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Jak zorganizować udane wydarzenie online?

Świat zmienia się na naszych oczach. Nowe technologie rozwijają się niemal błyskawicznie, przekształcając otoczenie wokół nas nie do poznania. Coraz większy wpływ na nasze życie ma Internet i rzeczywistość wirtualna. Nikogo nie dziwi już praca zdalna, lekcje on-line czy telekonferencje. Tempo digitalizacji komunikacji przyspieszył rok 2020. Odkąd wybuchła pandemia COVID-19, wydarzenia on-line na stałe wpisały się w nasze życie. Teraz, po przeszło dwóch latach, jesteśmy jeszcze bardziej świadomi swoich oczekiwań względem technologii. Firmy, instytucje i organizacje chętnie planują swoje imprezy w środowisku wirtualnym, a wszelkiego typu eventy on-line cieszą się coraz większą popularnością.

Jak zorganizować dobry event online?

Event online to doskonała szansa na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Gospodarz nie musi martwić się o limit gości, a uczestnicy nie są obciążeni kosztami związanymi z dojazdem czy zakwaterowaniem. Wystarczy, że każdy z uczestników będzie posiadał komputer lub inne urządzenie mobilne (smartfon, tablet) z dostępem do Internetu. Na wirtualne wydarzenie można zaprosić uczestników, prelegentów i wystawców z całego świata, co z pewnością podnosi jego prestiż. To także o wiele mniej skomplikowana logistyka, a udział w imprezie jest zwykle tańszy niż w wydarzeniu offline. Kluczem do sukcesu przy planowaniu wydarzeń on-line jest znalezienie odpowiednich narzędzi. Nawet jeśli gospodarz ma wieloletnie doświadczenie w organizacji eventów, formuła online wymaga znajomości wielu zagadnień technicznych i praktyki w tej dziedzinie. Z tego względu najlepszą opcją jest skorzystanie z pomocy ekspertów. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań umożliwiających zorganizowanie eventu online. W Polsce działa duża ilość firm zajmujących się profesjonalną obsługą eventów i imprez w tej formie. Wiele pozytywnych referencji od klientów ma na przykład https://www.wydarzeniaonline.pl/. To zgrany team zapewniający pełną obsługę wydarzeń wirtualnych: promocję, obsługę techniczną (nagłośnienie, oświetlenie, kamery itd.) i kompleksową organizację całości. Firma posiada własne, w pełni wyposażone studio przy ul. Warszawskiej 15 w Krakowie, które znakomicie nadaje się nie tylko dla eventów, ale i dla aktywności vlogowej. Można zorganizować w nim np. wywiad, projekt o charakterze lokalnym itd. Zespół wydarzeniaonline.pl ma na swoim koncie setki zrealizowanych imprez i spotkań, zarówno o charakterze edukacyjnym (szkolenia, konferencje, kursy, wykłady, warsztaty itp.), jak i rozrywkowym (koncerty, eventy integracyjne i wiele innych). W ofercie nie brakuje też akcji sprzedażowych w sieci, premier czy prezentacji produktów online.

Najlepsze narzędzia do eventów on-line

Choć formuła online to nie to samo co spotkanie twarzą w twarz, dzięki technologii można poczuć się tak, jakby naprawdę było się na miejscu. Najważniejsze to wybrać odpowiednią platformę. Do zorganizowania wirtualnego wydarzenia potrzebna będzie kompleksowa platforma eventowa zapewniająca uczestnikowi możliwość interakcji z tym, co dzieje się wokół niego. Dobrą opcją może być na przykład bluplatform.io, nowoczesne, bezpieczne i skuteczne narzędzie do realizacji wydarzeń online oraz hybrydowych. Platforma składa się z kilku stref i modułów odpowiadających większości elementów występujących off-line, m.in. strefy zakupu biletów i rejestracji (jeśli wydarzenie ma być zamknięte), foyer – strefy wydarzenia (z możliwością personalizacji elementów graficznych), sceny LIVE (tu odbywa się właściwa część merytoryczna eventu), strefy EXPO (specjalnej strefy dla wystawców, oferującej szereg możliwości promocyjnych) czy strefy networkingowej i informacyjnej. To zaawansowana, innowacyjna platforma komunikacji online, znakomicie nadająca się do obsługi targów, konferencji, kongresów, spotkań wewnątrzfirmowych i innych eventów odbywających się w sieci. Dzięki sprawdzonym formułom wydarzenie przestaje być tylko transmisją i daje widzom nowe doświadczenia.

google_news