Obecnie w Internecie nie można jedynie być. Okazuje się, że trzeba tam zaistnieć, a to sprawia przedsiębiorcom zwykle najwięcej problemów. Niemniej jednak trzeba sobie jasno powiedzieć, że żadna strona internetowa sama nie zadba o swoją promocję i nie pokaże się szerokiemu gronu klientów. Wobec tego można będzie ją uznać, za całkowicie nieefektywną i nie przynoszącą rezultatów. Wobec tego jaki jest skuteczny sposób w rozkręcenie małego biznesu? Pozycjonowanie może okazać się niezawodne!
Pozycjonowanie stron internetowych- na czym ono polega?
Przedsiębiorcy z pewnością już nie raz spotkali się z pojęciem SEO. To właśnie jest określenie, jakie odnosi się do działań promocyjnych podejmowanych z poziomu strony www. Każdy świetnie wie, że to wyszukiwarka Google bije prawdziwie rekordy popularności i korzysta z niej każdy internauta. Co więcej, wpisują w nią oni konkretne frazy i zapytania, a algorytmy Google mają wyświetlić im najbardziej adekwatne wyniki. Mechanizm ten nie jest więc prosty do zrozumienia, a pozycjonowanie witryn, potrafi ten mechanizm przechylić na stronę przedsiębiorcy. W jaki sposób? Otóż pozycjonowanie stron internetowych polega na tym, by dopasować je nie tylko do użytkowników, ale także do dynamicznie zmieniających się algorytmów Google. Wobec tego witryna jest optymalizowana pod kątem konkretnych i powiązanych tematycznie fraz kluczowych, a roboty wyszukiwarki mogą w ten sposób ocenić to, czy witryna odpowiada na zapytanie wprowadzone przez użytkownika, a także w jakim stopniu ona to robi. Wówczas największym sukcesem pozycjonowania jest pojawienie się strony www w legendarnym TOP3 organicznych wyników wyszukiwania. Zanim więc odpowiemy sobie na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony, warto dowiedzieć się, jakie niesie ono za sobą zalety. Otóż:
- witryna staje się o wiele lepiej widoczna dla przeciętnego użytkownika
- lepiej widoczna witryna przyciąga więcej potencjalnych klientów i generuje wyższe współczynniki konwersji
- pozycjonowanie może realnie przełożyć się na osiągnięcie zamierzonych celów sprzedażowych
- witryna staje się idealnym narzędziem promocji towarów oraz usług
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Działania SEO z pewnością nie należą do najłatwiejszych. Okazuje się, że jest to niezwykle złożony proces, który ma swój obszar działalności na samej stronie internetowej- optymalizacja pod frazy kluczowe, meta descirption, ale także i poza nią- pozyskiwanie linków pozycjonujących. W tym momencie oczywisty staje się fakt, że przedsiębiorcy nie mogą się tego wyzwania podjąć samodzielnie. Konieczne staje się więc nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO i powierzenie jej naszej witryny internetowej. Jednak jak przedstawiają się koszty pozycjonowania? Otóż ciężko je jednoznacznie określić. Wszystko zależy od zaawansowania i złożoności działań, jakie mają być podjęte. Wielki wpływa na cenę pozycjonowania ma także aktualna konkurencyjność w danej branży.
Ile więc kosztuje obecnie pozycjonowanie strony internetowej? Zwykle cena oscyluje od 1290 złotych, aż do 3500 złotych. Być może jest to dość spora inwestycja początkowa, jednak pozycjonowanie jest świetnym sposobem na rozkręcenie małego biznesu. Dzięki niemu firma zacznie być dostrzegana w sieci, a także trafi do możliwie jak najszerszego grona klientów. W efekcie inwestycja ta szybko się zwróci, gdyż więcej klientów, wygeneruje znacznie większe zyski ze sprzedaży towarów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo.
A czy w przypadku założenia strony internetowej, która ma promować własną, mniejszą działalność można samemu próbować ją pozycjonować? Mój chłopak dopiero zaczyna działać w Internecie (jeśli to jakoś pomoże, to korzysta z “Pakietu dla firm” od Interii) i rozważa to czy zwrócić się do profesjonalnej firmy, która pomoże mu odpowiednio wypozycjonować stronę czy na początek powinien raczej sam tego spróbować (bo też się na tym zna). Co jest lepsze?