Porady i inspiracje

System PIM, czyli o tym, jak wygodnie zarządzać produktami

Możliwość wygodnego zarządzania produktami pomaga zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa. Co więcej, dzięki niej łatwiej jest zadbać o lepszy wizerunek marki oraz szybciej podbijać nowe rynki. Dlatego warto zatroszczyć się o oprogramowanie, które ją zapewnia – system PIM. To jedno z tych narzędzi, które może wznieść Twoją sprzedaż na wyższy poziom. Co warto o nim wiedzieć? Sprawdź! 

Co to jest system PIM? 

System PIM (ang. Product Information Management) to zautomatyzowana baza danych, która pomaga komfortowo zarządzać produktami, a w konsekwencji – ułatwiać procesy dotyczące sprzedaży, zwłaszcza wtedy, gdy prowadzona jest ona wielokanałowo. Jest to możliwe dzięki temu, że pomaga ona przejąć kontrolę nad danymi konkretnych towarów. 

Ważne jest to, że system PIM umożliwia dostęp do wszelkich informacji, a także ich eksport oraz edycję, z każdego miejsca na świecie i o każdej porze. Może być on zintegrowany nie tylko z Twoim sklepem internetowym, ale też fizycznym. Dane z niego możesz wykorzystywać również w katalogach oraz broszurach. Warto dodać, że omawiana baza danych może zawierać nie tylko opisy tekstowe, ale również zdjęcia czy filmy wideo. 

Jakie zalety posiada system PIM? 

System PIM z pewnością: 

  • ułatwia zarządzanie danymi, które są zgromadzone w jednym miejscu, 
  • pozwala zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie, 
  • pozwala posiadać większy asortyment, 
  • pomaga oszczędzić czas (dzięki temu, że nie trzeba manualnie wprowadzać danych w każdym kanale), 
  • pomaga zsynchronizować wszystkie dane (które będą w dodatku aktualizowane w czasie rzeczywistym), 
  • ułatwia prowadzenie działań marketingowych w różnych kanałach, 
  • pozwala uzyskać spójną komunikację w różnych kanałach, 
  • pozwala zmniejszyć ilość zwracanych towarów, 
  • pozwala zmniejszyć ilość pytań zadawanych przez klientów, 
  • pomaga zapewniać lepsze wrażenia i doświadczenia użytkownikom sklepu, 
  • sprawia, że nie musisz prowadzić innych baz danych (choć możesz, oczywiście, zintegrować go również z innymi bazami). 

Dla kogo system PIM będzie odpowiedni? 

Warto zdecydować się na system PIM wtedy, gdy: 

  • Twoja oferta jest często aktualizowana, 
  • zależy Ci na umieszczaniu wyczerpujących informacji dla klientów, 
  • działasz albo zamierzać działać na rynkach obcojęzycznych, 
  • udostępniasz dane o produktach w wielu kanałach, 
  • Twoje produkty muszą być szczegółowo opisane. 

Jeśli prowadzisz działalność na małą skalę, system PIM może być niepotrzebnym wydatkiem. Jeśli jednak Twój asortyment jest duży lub zamierzasz swój sklep dynamicznie rozwijać, zdecydowanie warto pomyśleć o tym rozwiązaniu. 

System PIM jest zaprojektowany również z myślą o współpracy z copywriterami, fotografami czy content managerami, którzy mogą – dzięki niemu – pracować nad jednym produktem jednocześnie.  

 

Dlaczego dane o produktach są tak istotne? 

Sklepy internetowe pozwalają przełamywać coraz więcej barier, wciąż jednak wiele z nich jest nie do pokonania. Przykładowo, nie dają one możliwości dotknięcia produktu przed zakupem czy też obejrzenia go na żywo. Dlatego też, im staranniej opisana jest dana rzecz, tym łatwiej jest ją sprzedać. Umieszczenie odpowiednich opisów i zdjęć wpływa na lepsze doświadczenia klientów. Jeśli o to nie zadbasz, Twoi klienci mogą zwrócić się do konkurencji (i w wielu przypadkach tak to wygląda). Jak wykazały badania przeprowadzone przez Ventana Research, aż 60% klientów porzuciło koszyk z powodu zbyt ubogich informacji na stronie. Jeśli więc prowadzisz tego typu działalność, warto o tym pamiętać. 

Jaki system PIM wybrać? 

Zależy Ci nie tylko na odpowiednich funkcjach, ale również na intuicyjności oraz łatwej obsłudze programu? Jeśli tak, zainteresuje Cię system xSale PIM. Posiada on API z najszerszym pokryciem funkcji na rynku oraz zaawansowane zaplecze do eksportu oraz importu danych na temat towarów. Co więcej, jest on dodatkowo zintegrowany z marketplace’ami, systemami ERP, jak również przedsiębiorstwami zajmującymi się spedycją.  

google_news