Hostessy do wynajęcia są w stanie zapewnić wiele korzyści zarówno uczestnikom, jak i organizatorom rozmaitych eventów. Samo stanowisko hostessy daje natomiast możliwość zdobycia doświadczenia, kontaktów i pieniędzy. W tym artykule przedstawiamy temat z różnych perspektyw. Sprawdź, kiedy warto skorzystać z pomocy hostess do wynajęcia i gdzie najlepiej się zwrócić w tym celu!
Hostessa do wynajęcia – wsparcie w wielu formach
Trudno o zwięzłą i jednoznaczną definicję hostessy (i męskiego odpowiednika, czyli hosta). Najogólniej mówiąc, hostessy wynajmuje się, aby swoją komunikatywnością i dobrą prezencją efektywnie wspierały działania promocyjne i organizacyjne. Chodzi zatem o jednorazową lub cykliczną współpracę, ale nie zatrudnianie na pełen etat i codzienne obowiązki.
Najczęstsze zadania przydzielane hostessom do wynajęcia polegają na:
- prowadzeniu stoiska na targach, wystawach, konferencjach itp.,
- witaniu, oprowadzaniu oraz udzielaniu informacji uczestnikom wydarzenia,
- osobistą opiekę nad gośćmi VIP,
- rozdawaniu materiałów promocyjnych i sampli,
- przeprowadzania degustacji (np. w hipermarketach i galeriach handlowych),
- pomocy organizacyjnej w trakcie wydarzeń, np. podawaniu nagród na scenie.
Zakres obowiązków jest tak naprawdę ściśle uzależniony od charakteru wydarzenia i potrzeb klienta. Dlatego tak istotna jest elastyczność, która pozwala dostosować się do wymagań i szybko wdrożyć wymagania. Hostessy do wynajęcia są czasami angażowane także na prywatne eventy, np. duże bankiety czy imprezy rodzinno-towarzyskie, gdzie należy spełnić indywidualne wymagania klienta.
Czego należy oczekiwać od hostess do wynajęcia?
Dobra hostessa powinna spełniać kilka podstawowych wymogów, aby można było z dużym zaufaniem powierzyć jej działania rzutujące na wynikach sprzedażowych czy wizerunku firmy lub innej organizacji.
1. Komunikatywność
Hostessa powinna mieć dużą swobodę w komunikacji z różnymi osobami. Komunikatywność wymaga z jednej strony umiejętnego wyrażania merytorycznych i fachowych treści w przystępny, dostosowany do odbiorcy sposób, a z drugiej czasami sprowadza się do płynnego small-talku dla zbudowania pozytywnej atmosfery do dalszej rozmowy.
2. Znajomość języków obcych
Częstym wymogiem wobec hostess jest znajomość języków obcych. Wynika to z faktu, że w rozmaitych targach, konferencjach czy eventach biorą udział cudzoziemcy. Hostessy są też wynajmowane na zagraniczne wyjazdy firmowe, np. na międzynarodowe targi branżowe. Nawet standardowa prezentacja i degustacja produktów w sklepie może wymagać użycia języka obcego, ponieważ w dzisiejszej Polsce nie brakuje cudzoziemców, którzy nie od razu potrafią komunikować się w języku polskim.
3. Kultura osobista
Hostessa – mimo że jest osobą z zewnątrz – bezpośrednio reprezentuje firmę lub inną organizację. Tym samym od jej zachowania zależy pierwsze wrażenie na temat danej marki. Oczekiwana jest zatem wysoka kultura osobista, uprzejmość, życzliwość. Bez tego podejścia trudno o zdobycie sympatii u potencjalnych klientów czy kontrahentów.
4. Kondycja
Praca hostessy wymaga nie tylko szeroko pojętych kompetencji miękkich, ale najzwyczajniej w świecie dobrej kondycji, wytrzymałości i sprawności fizycznej. „Wystać” kilka-kilkanaście godzin np. w szpilkach i eleganckiej kreacji to, wbrew pozorom, nie lada sztuka.
5. Atrakcyjny wygląd i prezencja
Hostessy wybiera się też na podstawie wrażeń wizualnych. Uroda ma za zadanie przyciągać uwagę rozmówców i budować pozytywne wrażenie. I o ile ocena poszczególnych cech wyglądu jest mocno indywidualną kwestią, o tyle powszechnie docenia się u hostess umiejętny dobór ubrań, właściwy do okoliczności makijaż czy ogólnie rozumianą dbałość o wizerunek.
Wynajęcie hostessy – jak się za to zabrać?
Załóżmy, że planujesz udział w branżowych targach wystawienniczych. A może przygotowujesz konferencję – duży event mający za zadanie promować instytucję samorządową, w której pracujesz. Istnieje wiele okoliczności, które skłaniają do poszukiwań odpowiednich hostess do wynajęcia. Wiesz już, czego należy od nich oczekiwać, ale gdzie znaleźć najlepsze kandydatki (i kandydatów)?
Wejdź na stronę https://www.agencjainfernal.pl/ – warszawska Agencja Infernal od ponad 10 lat buduje ogólnopolską bazę modelek, hostess, statystek i tancerek. To idealne miejsce, aby sprawnie i skutecznie zapoznać się z wyglądem, danymi oraz kwalifikacjami hostess i hostów. Kontakt z firmą ułatwia współpracę w dowolnym zakresie – niezależnie od tego, gdzie, za ile, w jakim czasie i jakie obowiązków mają wykonywać hostessy. Ich interesy są reprezentowane przez firmę, która zarazem zobowiązuję się jak najlepiej wesprzeć klientów firmowych czy instytucjonalnych zainteresowanych pozyskaniem odpowiednich kandydatek (i kandydatów).
Podsumowanie
Skorzystanie z oferty agencji hostess Infernal jest oszczędnością czasu i pieniędzy, a zarazem dużym ułatwieniem, bo odpowiednie osoby do wypełniania zadań marketingowych są już zweryfikowane. Skontaktuj się z agencją również wtedy, gdy jako początkująca hostessa szukasz zleceń i chcesz się sprawdzić na rozmaitych eventach branżowych, gdzie zdobywa się doświadczenie, kontakty i pieniądze.
A szkoły to jakie trzeba ukończyć, podstawówka może być?