Porady i inspiracje

Zalety stosowania logotypów w reklamie marki i produktów

Prowadząc firmę i oferując usługi oraz produkty, chcemy aby trafiły do jak najszerszego grona odbiorców. Klasyczne reklamy jednak nie zawsze są odpowiednie do targetu naszych Klientów lub mogą pochłonąć ogromny budżet. Są jednak metody aby w subtelny sposób docierać do odbiorców.

Reklama to rodzaj informacji, która ma zwykle na celu skłonienie do kupna lub skorzystania z usług. Może być ona jawna, dołączona jawnie, ukryta bądź zawierająca wymienione wcześniej elementy razem. Na co dzień reklamę spotykamy przede wszystkim w telewizji, internecie, prasie, komunikacji miejskiej czy na billboardach. Przybiera one różne formy – część marek wprost przedstawia jaki oferuje produkt, inne próbują zainteresować potencjalnego klienta w nieco bardziej zawoalowany sposób. Techniki są różne i często dopasowane do oferowanego towaru czy usługi. Mogą być jednak dopasowane też ze względu na grupę docelową.

Reklama w prasie może nie sprawdzić się przy promowaniu gry przeglądarkowej skierowanej głównie dla młodych osób, a starsze osoby nie zawsze dotrą do być może interesującego je artykułu, który reklamowany będzie w sieci. Inna forma reklamy kierowana będzie do specjalistów w danej dziedzinie, inna ma za zadanie stworzyć potrzebę. W telewizji np. popularne są przedświąteczne bloki reklamowe, w których raz za razem ukazywane są reklamy zabawek dla dzieci.

Dobra reklama powinna być dostosowana do odbiorców, sezonowości i efektu jaki chcemy osiągnąć. Inaczej należy reklamować produkt, z którego korzysta większość społeczeństwa, a inaczej ten, którego używają specjaliści. Jedną z zapadających w pamięć form reklamy i budowaniu świadomości marki jest umieszczanie logotypów na różnych przestrzeniach czy to cyfrowych czy fizycznych.

Logo to forma graficzna, która ukazuje nie tylko sygnet (czyli zwykle grafikę) ale i przekaz tekstowy (logo), zazwyczaj nazwę marki. Powinno być tak zbudowane by przedstawiać markę, nawiązując do tego co oferuje. Rozróżnienie może być dość ważne, ponieważ marki czasem rozbijają logo i korzystają w swojej identyfikacji np. tylko z sygnetu. Logo odgrywa znaczącą rolę w budowaniu identyfikacji marki.

Dlaczego? Wystarczy pomyśleć o takich produktach jak marka: napoju, samochodu, chipsów, przeglądarki. Zapewne automatycznie w głowie pojawia nam się jakaś firma i potrafimy wyobrazić sobie jej „znaczek”. Idealnie byłoby doprowadzić do takiej sytuacji, że gdy klient pomyśli o branży, w której się specjalizujemy, w głowie najpierw pojawi mu się nasza marka. Jak jednak tego dokonać?

Jednym ze sposobów jest umieszczanie logo na fizycznych produktach czy ich opakowaniach. Np. Sklep internetowy Aleksander Print oferuje grawerowanie logo na podkładach do tortów, których jest producentem. Bardzo popularne są loga na opakowaniach, jeśli nie da się ich umieścić na samych produktach. Obecnie i tak większość jest zadrukowana, więc dodanie takiego elementu nie wpłynie na większą cenę opakowania. Ważne jednak aby było dobrze wkomponowane. Z jednej strony musi być widoczne z drugiej strony na tyle subtelne, żeby istotą tego co jest na grafice były informacje o umieszczonym w nim produkcie.

Opatrzenie się z logo firmy wpływa na podświadomość konsumentów. Produkty stają się bardziej znane, przystępne i wzbudzają dzięki temu większe zaufanie. Jeśli ktoś nie ma czasu na długie poszukiwania to prawdopodobnie wybierze markę, która „obiła mu się o uszy”. A w tym przypadku „o oczy”.

google_news