Lepiej późno niż wcale. Dzisiaj (17 marca) spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka.
To inwestycja, która wyczekiwana jest od kilkunastu lat. W maju ubiegłego roku spółka PKP PLK zapowiadała, że taki przetarg zostanie ogłoszony w sierpniu 2022 roku. Ale tak się nie stało i trzeba było czekać aż do 17 marca tego roku. Firmy zainteresowane pracami powinny składać swoje oferty do 25 kwietnia. Spółka PKP PLK chce, aby na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka wymieniono tory, podsypkę, przebudowano mosty i przepusty, odbudowano możliwość mijanki na stacji Hucisko, wybudowano nowy przystanek kolejowy Żywiec Osiedle 700-lecia, wydłużono obecny peron na stacji Jeleśnia z 200 metrów do 300 metrów. Po modernizacji trasa miałaby być przystosowana do maksymalnej prędkości do 100 km/h. Firma, która wygra przetarg będzie miała na wykonanie projektu i całej inwestycji 868 dni czasu od chwili podpisania umowy – czyli ponad 28 miesięcy.
100km/h Żywiec Sucha beskidzka ciekawe w których miejscach taką prędkość ma osiągnąć
PEŁO to zamykało wszystko co się dało. Kolej, PKS i komisariaty. Pan Wincent Rostkowski na nic nie maił kasy.
Po co w Jeleśni 300-metrowy peron, chcą zrobić Warszawę Centralna?
Jak to po co, Jeleśnia ma być stacją węzłową z odnogą na Orawę przez Korbielów. Tylko nie wiadomo czy pociągi będą jeździć z Krakowa czy z Katowic