Od wczoraj (15 maja) pociągi pomiędzy Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami jeżdżą już po nowych torach, co usprawnia przejazdy z Katowic do Bielska-Białej, Żywca i Zwardonia. Podróżni korzystają też z dwóch nowych peronów na stacji Czechowice-Dziedzice.
Jak podkreśla Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, od 15 maja bezpośrednie połączenia pociągów jadących z Katowic do Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej, Żywca i Zwardonia oznaczają około 20-minutowe skrócenie czasu przejazdu na tych trasach.
– Wcześniej, ze względu na prace torowe, konieczny był tymczasowy objazd łącznicą do Zabrzegu. Pasażerowie już mogą korzystać z dwóch nowych peronów na stacji Czechowice-Dziedzice, które wyposażone są w wiaty, ławki, nagłośnienie i oświetlenie. Przejście podziemne zapewnia bezpieczne dojście na perony i na drugą stronę miasta. Windy ułatwiają dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się. Dodatkowo, została poprawiona estetyka przejścia pod torami. Murale pokryły wszystkie ściany w obiekcie i nawiązują do historii kolei, miasta oraz regionu. Spółka PKP PLK wyposażyła też stację Czechowice-Dziedzice w lokalne centrum sterowania, z którego dyżurni dbają o bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Podróżni korzystają także z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miejscowości. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami. Wybudowane zostały dwa jednokrawędziowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, które w czerwcu zostaną udostępnione podróżnym – podkreśla Katarzyna Głowacka.
Inwestycja prowadzona w kolejowym węźle czechowickim, która ma kosztować 1,4 miliarda złotych, potrwa do października 2023 roku. W ramach prac wymienionych zostanie 47 km torów i 56 km sieci. Wymienionych zostanie 119 rozjazdów, przebudowane zostanie 12 obiektów inżynieryjnych jak mosty i wiadukty oraz 3 przejazdy kolejowo-drogowe.
Brawo.Pszczyna – Mikuszowice ~26 min.