Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Shopware vs Magento 2 – jaka platforma dla Twojego biznesu?

Magento od lat pełni rolę lidera w branży e-commerce i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Warto jednak przyjrzeć się innym platform, ponieważ mogą być ciekawą alternatywą. Jedną z nich jest Shopware, z którego chętnie Douglas, M&M’s, L’Oreal, czy Haribo. Platforma cieszy się największą popularnością w krajach niemieckojęzycznych, ale coraz częściej korzystają z niej firmy z różnych zakątków świata. Sprawdź, jak wypada ona w zestawieniu z Magento 2!

Shopware i Magento – porównanie platform

Shopware 6 bazuje na dwóch skalowalnych, wydajnych rozwiązań – bibliotece JS-VUE i Symfony, czyli frameworku PHP typu open source. Z kolei Magento 2 (od wersji 2.4.4.) obsługuje PHP 8.1. Na uwagę zasługuje również moduł ElasticSearch, który znacznie ułatwia prowadzenie sklepu internetowego. To silnik wyszukiwania pełnotekstowego, wykorzystujący bibliotekę Apache Lucene. 

Magento 2 cieszy się znacznie większą popularnością niż Shopware. Obecnie korzysta z niego niemal 730 tys. witryn, podczas gdy drugiej platformy używa ponad 200 tys. sklepów online. Platforma Shopware powstała w 2000 roku, przez wiele lat koncentrowała się na rynkach niemieckojęzycznych, ale w ostatnich latach znacznie rozszerzyła działalność. Magento zostało założone w 2007 roku, szybko zostało popularność ze względu na międzynarodowy charakter. 

Co łączy Magento 2 i Shopware?

Zarówno Shopware, jak i Magento oferują wersję open source, co oznacza, że można bezpłatnie pobrać i modyfikować kod źródłowy. Pierwsza platforma dodatkowo przygotowała trzy warianty: Rise, Evolve i Beyond. Oprócz darmowej wersji, Magento oferuje też dwie płatne opcje: Commerce i Commerce Cloud. Niezależnie od tego, jaką platformę wybierzesz, możesz dodać do sklepu odpowiednie rozszerzenia. Decydując się na darmową wersję open source, możesz skorzystać z pomocy innych użytkowników. Jeśli zależy Ci na wsparciu technicznym, wybierz płatny wariant.

Porównanie platform e-commerce

Magento ma architekturę modułową, dzięki czemu pozwala na większą elastyczność i personalizację. Z kolei Shopware oferuje przyjazny interfejs, dodatkowo platforma jest łatwiejsza w konfiguracji i zarządzaniu. Założenie małego sklepu na Magento zazwyczaj trwa 3 miesiące, natomiast realizacja zaawansowanego projektu zajmuje nawet rok. W przypadku Shopware prace wdrożeniowe powinny zakończyć się po 2-6 miesiącach. Magento idealnie sprawdzi się w przypadku firm, które dysponują rozbudowanymi katalogami produktów i złożonymi strukturami cenowymi. Shopware skierowany jest do właścicieli mniejszych sklepów, w miarę rozwoju biznesu, należy kupić dodatkowe rozszerzenia.  

Magento oferuje blisko 4000 wtyczek, które można łatwo zainstalować i zaimplementować. Jedna z nich umożliwia zamawianie produktów w przedsprzedaży. Proponowane rozszerzenie pozwala automatycznie wysłać e-maila do zainteresowanych osób, gdy produkt będzie dostępny. Shopware udostępnia zbliżoną liczbę wtyczek, ale wiele z nich dostępnych jest tylko w języku niemieckim lub działają jedynie w tej części Europy. Aby stworzyć dedykowane rozszerzenia, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji. 

Magento, czy Shopware? Doświadczenie zakupowe klienta

Shopware ma prostszy i bardziej intuicyjny panel administracyjny. Aby stworzyć responsywny projekt sklepu, korzystasz z funkcji “drag & drop” (przeciągnij i upuść).  Z kolei obsługa panelu Magento wymaga od użytkownika wiedzy technicznej. Samą instalacją i konfiguracją modułów powinni zająć się doświadczeni programiści. 

Należy podkreślić, że sklep stworzony za pomocą kreatora nie będzie wyglądał jak ten, jaki wykonana agencja Shopware. Z drugiej strony, to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą szybko wkroczyć na rynek. W ten sposób sprzedawca może szybko przetestować swój pomysł, nie korzystając przy tym ze wsparcia programistów. Obie platformy umożliwiają zarządzanie wieloma sklepami w ramach jednego panelu administracyjnego. 

Shopware vs Magento 2 – SEO

Niemieckojęzyczny system posiada wbudowane narzędzia SEO, które ułatwiają optymalizację witryny. W ten sposób sklep online znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, co przyczyni się do wzrostu konwersji. Do podstawowych udogodnień zaliczamy:

  • automatyczne generowanie mapy witryny,
  • stosowanie przyjaznych adresów URL,
  • wprowadzanie meta tagów (title i description),
  • linkowanie wewnętrzne.

Magento również oferuje podobne narzędzia do pozycjonowania sklepu. Shopware wprowadził jednak dodatkową funkcję, jest nią storytelling, czyli sprzedaż przez opowiadanie historii. Marketing narracyjny pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji. Z drugiej strony, optymalizacja techniczna Magento obejmuje też dbałość o szybkość ładowania strony. 

Założenie małego sklepu na Magento zazwyczaj trwa 3 miesiące, natomiast realizacja zaawansowanego projektu zajmuje nawet rok.

W przypadku Shopware prace wdrożeniowe powinny zakończyć się po 2-6 miesiącach. 

Podsumowanie

Obie platformy są wydajne, nowoczesne i skalowalne. Z ich pomocą stworzysz funkcjonalny sklep internetowy, przy czym wdrożenie Shopware trwa znacznie krócej niż Magento. Wybór platformy e-commerce uzależniony jest od różnych czynników, takich jak budżet, wielkość i potrzeby firmy. Zanim podejmiesz decyzję, zastanów się, czy dany system spełnia preferencje w zakresie obsługi klienta i projektowania sklepu. Shopware jest bardziej przyjazny dla użytkownika, natomiast Magento zapewnia pełną konfigurowalność. 

google_news