Porady i inspiracje

Urządzasz swoje biuro? Nie zapomnij o tych elementach!

Gdy biuro jest dobrze wyposażone i urządzone zgodnie z potrzebami pracowników, znacznie wzrasta ich efektywność. W jaki sposób zaaranżować przestrzeń biurową, aby wzmacniać kreatywność pracowników i poprawić ich komfort?

Funkcjonalność – postaw na ergonomię i sprawdzone rozwiązania

Przy urządzaniu przestrzeni biurowej najważniejszym celem jest stworzenie miejsca, w którym wykonywanie obowiązków będzie maksymalnie ułatwione, a ewentualne przeszkody – jak hałas czy brak dostępu światła z zewnątrz – usunięte. Dlatego należy zadbać o to, aby każdy element wystroju miał faktycznie zastosowanie i przekładał się na wygodę osób pracujących w biurze.

Najważniejszą kwestią jest wprowadzanie do wnętrza wyłącznie mebli, które mają zastosowanie w biurze i są klasyfikowane jako ergonomiczne. Dotyczy to w szczególności krzeseł i biurek, przy których pracownicy spędzają większość czasu. Ergonomiczne krzesła wspierają naturalną postawę i dbają o zachowanie fizjologicznych krzywizn kręgosłupa. Dzięki temu zapobiegają bólom odcinka lędźwiowego i karku.

Aby krzesło mogło przejść test na ergonomiczny mebel, musi spełniać szereg kryteriów – zalicza się do nich możliwość regulowania wysokości siedziska, posiadanie zagłówka i podłokietników. Bardziej zaawansowane modele umożliwiają regulowanie głębokości siedziska czy wypukłości w odcinku lędźwiowym. Najlepsze krzesła biurowe znajdziesz tutaj: https://geret.pl/krzesla-biurowe-poznan

Należy zadbać o to, aby biurka miały blaty umieszczone na odpowiedniej wysokości – na rynku dostępne są modele biurek pozwalające szybko podwyższyć lub obniżyć blat wedle potrzeb pracownika.

Przechowywanie – uporządkowana przestrzeń jest przyjaźniejsza

W zależności od rodzaju pracy biurowej, możesz potrzebować wprowadzić do wnętrza różnorodne meble służące do przechowywania. Przykładowo, w biurach księgowych nieodzownym elementem okażą się liczne szafy i stabilne regały pozwalające na przechowywanie wielu segregatorów. Warto zadbać również o szafy z dodatkowymi zabezpieczeniami, które umożliwiają przechowywanie dokumentów szczególnie wartościowych czy z danymi wrażliwymi.

Takie meble mogą być nie tylko praktyczne, ale również estetyczne. Na rynku dostępna jest szeroka oferta szaf biurowych, otwartych regałów i komódek, świetnie sprawdzających się jako szafka na przechowywanie prywatnych rzeczy przy biurku pracownika.

Cisza i profesjonalna atmosfera

Nie sposób pracować w hałasie. Dlatego w biurach, w których pracuje wiele osób, szczególnie w pomieszczeniach o dużej powierzchni, zaleca się stawianie ekranów dźwiękoszczelnych, które tłumią dźwięki. Znacznie poprawia to komfort pracowników wykonujących obowiązki w tzw. open space’ach.

W pogoni za funkcjonalnym, spełniającym wszystkie zadania stawiane przed biurem pomieszczeniem, nie można zapomnieć o ozdobieniu przestrzeni. Najlepszym dodatkiem zawsze okazuje się zieleń – kwiaty doniczkowe nie tylko pięknie się prezentują, ale również oczyszczają powietrze i dają ulgę oczom w przerwach od pracy z monitorem. Ciekawym elementem zdobiącym będą równiez z pewnością grafiki czy plakaty nawiązujące kolorystyką do identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa.

Jeśli szukasz sprawdzonych rozwiązań dotyczących wystroju biurowego, zajrzyj na stronę: https://geret.pl/

google_news