Wydarzenia

Sukces Kaeśki – pasażerowie przetestowali nową aplikację mobilną Kolei Śląskich

Od 1 stycznia do 19 marca Kaeśkę pobrało na urządzenia mobilne ponad 45 tys. podróżnych, kupując 112 tys. biletów i zakładając blisko 30 tys. kont. Do końca marca do korzystania z nowej aplikacji Kolei Śląskich zachęca promocja „Testuj z nami”. Wraz z początkiem kwietnia okres testów skończy się, ale nie korzyści z użytkowania z aplikacji.

Aplikację mobilną Kolei Śląskich można pobrać bezpłatnie na telefony i tablety z systemami iOS oraz Android. Kaeśka umożliwia nie tylko wygodny zakup biletów, ale także generowanie faktur, dokonywanie zwrotów oraz wyszukiwanie połączeń kolejowych – zarówno bezpośrednich, jak i tych z przesiadkami.

Liczby mówią za same za siebie

Od debiutu Kaeśki w sklepach App Store i Google Play aplikację pobrało już 45,6 tys. użytkowników, którzy łącznie kupili 112 tys. biletów. Z kolei konto w Kaeśce założyło 29,8 tys. pasażerów.

W styczniu za pośrednictwem Kaeśki pasażerowie kupili 31 tys. biletów, w lutym 47,3 tys. Do połowy marca liczba sprzedanych biletów wyniosła 33,8 tys. To najlepszy dowód na rosnącą popularność aplikacji i jej udany debiut – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich i podkreśla, że tak duże zainteresowanie to także efekt promocji Testuj z nami”, w ramach której bilety w Kaeśce można kupować z 30-proc. zniżką.

Najwięcej pasażerów korzystających z aplikacji podróżowało w relacjach Katowice – Tychy Lodowisko (6,4 tys.), Katowice – Gliwice (6,2 tys.) i Katowice – Bielsko-Biała Główna (3,3 tys.).

Zniżka 10 proc. na bilety w Kaeśce

Promocja „Testuj z nami” potrwa do 31 marca i tego dnia Koleje Śląskie zakończą etap testowania aplikacji. Od 1 kwietnia pasażerowie korzystający z Kaeśki będą mogli skorzystać z 10-proc. zniżki na zakup biletów w ramach nowej oferty „Podróż z rabatem”.

10-proc. zniżka będzie naliczana automatycznie podczas zakupu biletów w Kaeśce. Promocją będą objęte bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych. Zniżka nie obejmie natomiast biletów w ramach Taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego – wylicza wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich i dodaje, że rabat będzie łączył się ze wszystkimi ulgami ustawowymi, m.in. dla studentów, uczniów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

Szczegóły oferty Podróż z rabatem” są dostępne na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl w zakładceDla Podróżnych”.

Sugestie podróżnych

Sukces aplikacji to rezultat wielomiesięcznych przygotowań i zaangażowania pasażerów, którzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat jej funkcjonowania.

Dzięki sugestiom użytkowników odświeżono między innymi ekran główny aplikacji, poprawiono obsługę ekranu wyboru pasażerów na mniejszych urządzeniach oraz uporządkowano listę ulg w biletach sieciowych – mówi Tomasz Niedziela, dziękując pasażerom Kolei Śląskich za wszystkie zgłoszone sugestie.

1 kwietnia kończy się etap testowania Kaeśki, ale nie oznacza to, że przestajemy ulepszać aplikację. Prace nad kolejnymi usprawnieniami trwają – w najbliższym czasie pasażerowie zyskają m.in. możliwość płatności za bilety za pomocą Google Pay i Apple Pay oraz opcję wyboru minimalnego czasu na przesiadkę przy zakupie biletów na taką podróż – zapowiada Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Użytkownicy Kaeśki cały czas mogą wysyłać swoje spostrzeżenia na adres: [email protected]

google_news