Często zdarza się nam kupić grę, która po krótkim czasie zaczyna się nudzić lub po prostu nie okazuje się tym, czego się na początku spodziewaliśmy. Steam bardzo dobrze rozumie dylematy graczy i w trosce o nich stosuje politykę prokonsumencką. Na Steam istnieje funkcja, która umożliwia zwrócenie gry i otrzymanie wydanych na nią pieniędzy.
Jak to działa w praktyce i czy dobrze się sprawdza na platformie od Valve?
Steam to platforma prowadzona przez Valve, na której można kupować gry w wersji cyfrowej. Najpopularniejszą grą od Valve, która działa na Steamie jest seria Counter-Strike, w którą zagrywa się wielu polskich topowych YouTuberów, takich jak Izak. Więcej o YouTuberach i informacji z Internetu znajdziecie na portalu apynews.pl
Pracownicy firmy Valve wciąż wprowadzają coraz to nowsze funkcje w celu zapewnienia jak największej satysfakcji użytkownikom platformy Steam. Dlatego też od wielu lat starają się oni usprawniać obsługę klienta i pomoc techniczną. Na platformie Steam jest opublikowana strona ze statystkami działalności Pomocy Technicznej zapewniając, że w miarę upływu czasu ten aspekt będzie cały czas poprawiany. Jawny dostęp do tego typu statystyk ma sprawić, że praca Pomocy Technicznej będzie na najwyższym poziomie.
Na wykresie udostępnionym przez Valve można zauważyć, że dziennie nadsyłanych jest około 75 tysięcy zgłoszeń, a podczas gry na odpowiedź czeka ich około 8 tysięcy. Ponadto można odczytać, że nie tak dawno liczba próśb oczekujących na rozpatrzenie sięgała 50 tysięcy. Świadczy to o dużej częstotliwości zasięgania pomocy u Pomocy Technicznej.
Większość z tych zgłoszeń do Pomocy Technicznej wiąże się z polityką zwrotów. Polityka zwrotów nie jest jednak zbyt łagodna i nie działa w ten sposób, że można przejść sobie grę i ją potem zwrócić. Według polityki Valve nabywca gry ma prawo żądać zwrotu pieniędzy za zakupiony produkt w czasie nie dłuższym niż czternaście dni oraz gdy łączny czas rozgrywki nie przekracza dwóch godzin. W razie potrzeby oddania DLC, czas spędzony w podstawowej wersji gry również musi być taki sam. Dzienni takich próśb przesyła się aż około 50 tysięcy. Według danych pracownikom firmy Valve udaje się odpowiedzieć aż na ponad 90% żądań o zwrot w czasie od 48 minut do 2 godzin. Trzeba przyznać, że jest to tempo iście ekspresowe!
Pracownicy serwisu zapewniają iż jakość i dokładność udzielanych odpowiedzi jest ważna – w tym celu powiększają kadrę, a także przeprowadzają wiele szkoleń dla personelu, co pozwala usprawnić proces zwracania gier.