Krajowa Izba Odwoławcza zadecydowała, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musi powtórzyć ocenę ofert w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S-1 na odcinku Przybędza – Milówka, czyli na tak zwane obejście Węgierskiej Górki!
Przypomnijmy, że do przetargu zgłosiło się 7 firm. Ich oferty zostały otwarte 13 czerwca 2018 roku. Wykonawcy chcieli za swoją pracę od 1,181 mld do 1,794 mld zł. Tymczasem kosztorys GDDKiA zakładał przeznaczenie na inwestycję 1,313 mld zł. Po analizie ofert 24 października 2018 roku GDDKiA ogłosiła, że wybiera ofertę firmy Toto Construzioni Generali jako najkorzystniejszą. To właśnie ta firma chciała najmniej za swoją pracę i jako jedyna mieściła się w budżecie zaplanowanym na inwestycję przez GDDKiA.
Po tym ogłoszeniu do Krajowej Izby Odwoławczej odwołało się trzech wykonawców: China Railway, Mirbud i Salini. Po analizie odwołań KIO uznało, że część pracowników firmy Toto Construzioni Generali ma za małe doświadczenie w tego typu budowie, zwłaszcza tuneli. KIO wydało orzeczenie, że GDDKiA musi ponownie rozpatrzyć oferty jakie wpłynęły w przetargu, ale pod uwagę nie może już brać propozycji firmy Toto Construzioni Generali i dodatkowo konsorcjum Salini.
Teraz najtańszą ofertę proponuje konsorcjum Mirbud, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz Prywatna Spółka Akcyjna Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż (1,378 mld zł).
Sytuacja z ponowną oceną ofert powoduje, że przygotowania do budowy, tak mocno wyczekiwanego odcinka ekspresówki S-1, przedłużą się o kilka kolejnych miesięcy. Zatem można już powiedzieć, że wyjdą nici z zapowiedzi ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, iż do podpisania umowy na wykonawstwo dojdzie w styczniu 2019 roku. Takie deklaracje minister Andrzej Adamczyk składał w Żywcu w czerwcu tego roku.
Słyszałem że jest nowa lokalizacja !!!!!Podobno obejście W. Górki ma iść przez Cisiec ! Teraz już wiemy dlaczego są takie problemy…
To dobrze, że powstrzymano niedoszłego wykonawcę od spartaczenia roboty. Od dawna wiadomo, że najtańsze nie oznacza dobre a tylko tym kryterium kieruje się GDDKiA i inni zapytujący przy wyborze ofert.
z tym obejściem to będzie chyba tak jak z przekopem mierzei, albo centralnym portem komunikacyjnym. Taaaka to ekipa, tylko Matołuszowi z spod przymrużonych skośnych oczków nosek rośnie
Wybiorą następnego wykonawcę po czym znowu jakieś dwie firmy się odwołają i ….powtórka z rozrywki. Drogi jak nie ma tak nie będzie ! Gdzie szukać winnego ???
A po co wam ta droga ? Zwiedzać Górkę, Cisiec i Milówkę.
Akurat tego typu opoznienia bym sie nie czepial. Dobrze ze na etapie wstepnym zweryfikowano rzetelnosc kontrahenta, zamiast zeby potem bylo wstrzymanie robot i niewyplaceni podwykonawcy
Tak misiu, to własnie gwarantuje ta procedura, na 100%…
Po wyborach samorządowych można było sie tego spodziewać. Szlag chce mnie trafić!!!