Wydarzenia

Biletowa (r)ewolucja w MZK w Bielsku-Białej okazała się sukcesem.

Panie Prezesie. Minął właśnie rok od czasu wprowadzenia kasowników mobilnych w autobusach MZK w Bielsku-Białej. Jak Pan ocenia to wdrożenie? Czy tak duża innowacja nie przysporzyła pasażerom problemów? Czy nauczyli się z nich korzystać?

Z pewnością dla większości naszych pasażerów wprowadzenie tego kanału dystrybucji biletów było oczekiwane. System sprzedaży przyjął się doskonale. Coraz rzadziej pojawiają się zapytania o to jak kupić bilet w tym prostokątnym urządzeniu zamontowanym wewnątrz autobusu. My jako Spółka staramy się informować pasażerów o każdym wdrażanym rozwiązaniu poprzez realizowanie kampanii informacyjno-edukacyjnej. Tak też było w tym przypadku. Korzystanie z tych kasowników jest intuicyjne, wystarczy posiadać ze sobą kartę płatniczą, zegarek lub telefon z funkcją płatności, zakup biletu zajmuje dosłownie kilka sekund. Po dokonaniu transakcji kasowniki nie drukują fizycznego biletu, jest on elektronicznie zapisany na nośniku. W przypadku kontroli biletów, odpowiednio przykładamy nośnik płatniczy do czytnika i możemy cieszyć się wygodną i bezpieczną podróżą naszymi autobusami.

Czy spodziewali się Państwo tak ogromnego sukcesu?

Biorąc pod uwagę, że płatności mobilne powoli stają się dominującym sposobem realizacji zakupów w innych usługach, zdecydowaliśmy się ułatwić podróżowanie komunikacją miejską poprzez
wprowadzenie tego innowacyjnego systemu. Obserwujemy ciągły wzrost sprzedaży w tym kanale. Świadczy to o wielkim sukcesie kasowników mobilnych. Jest to zdecydowanie krok w dobrą stronę, umożliwiający zakup biletu w każdym momencie. Co więcej innowacja ta pozwala na ograniczenie zużycia zasobów wykorzystywanych do wyprodukowania biletów papierowych, pozwala też zaoszczędzić pieniądze.

Czy sprzedaż biletów w tych kasownikach odpowiada Państwa oczekiwaniom?

Na ten moment jesteśmy bardzo zadowoleni z kierunku w jakim kasowniki mobilne się rozwijają.
Od momentu ich wprowadzenia, jak już wspomniałem, w każdym miesiącu notujemy wzrost sprzedaży biletów. Od maja do grudnia 2023 roku sprzedaliśmy nieco ponad 250 tysięcy biletów
o wartości przewyższającej 500 tysięcy złotych, a do maja 2024 roku to już łącznie kwota prawie 1,5 mln złotych.

Czy zauważyli Państwo spadki sprzedaży w innych kanałach dystrybucyjnych?

Od czasu wprowadzenia kasowników mobilnych spadki sprzedaży w innych kanałach dystrybucyjnych są nieuniknione, gdyż umożliwiamy pasażerom nowy sposób zakupu biletów. Jednakże poszerzenie oferty sprzedażowej przez Spółkę rekompensuje znikome spadki jakie odnotowaliśmy i zachęca coraz to więcej pasażerów do korzystania z tak łatwego i wygodnego sposobu zakupu biletu, jakim są płatności bezgotówkowe.

Czy planujecie Państwo rozwój sieci dystrybucji o inne kanały?

Na chwilę obecną nie przewidujemy rozwoju innych kanałów dystrybucji, choć należy pamiętać, że zadania te realizujemy na rzecz gminy Bielsko-Biała i ostateczne decyzje zależą od Organizatora Publicznego Transportu Zbiorowego. Poszerzenie gamy kanałów dystrybucji było w naszym zamierzeniu pierwszym etapem zmian w obszarze „polityki biletowej”. W tej chwili przymierzamy się do drugiego etapu. Niebawem rozpoczniemy działania w kierunku uszczelnienia systemu windykacji w naszej Spółce, celem wyeliminowania sytuacji nadużyć, które uderzają w budżet naszego miasta.

google_news