Rozegrany na drogach powiatu wadowickiego i suskiego Valvoline Rajd Małopolski (7-8 lipca) był jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, rywalizacją samochodów historycznych oraz załóg walczących w Rajdowych Mistrzostwa Południa (rajdy okręgowe).
Bazą rajdu był Maków Podhalański, natomiast oficjalne otwarcie zawodów zorganizowano w Wadowicach. Na rynku obok bazyliki stanęło kilkanaście samochodów, głównie zabytkowych rywalizujących w zawodach historycznych.
Na trasę odcinków specjalnych o łącznej długości 321 km (okolice Makowa Podhalańskiego, Grzechyni, Skawicy, Zawoi, Mucharza i Stryszowa) wyruszyło 117 załóg, z których 56 walczyło w RSMP.
Valvoline Rajd Małopolski wygrała załoga Grzegorz Grzyb/Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo), wyprzedzając duety Dariusz Poloński/Łukasz Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) oraz Łukasz Byśkiniewicz/Daniel Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo).
W zawodach historycznych najszybsza była załoga Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy 4WD) wygrywając siedem z dziewięciu oesów. Na drugim miejscu rajd ukończyli Arkadiusz Kula/Łukasz Zapart (Renault Megane Maxi), a trzecie miejsce zajęli Paweł Molgo/Rafał Marton (Ford Sierra RS Cosworth).
Klasyfikację rajdów okręgowych wygrała załoga Piotr Wincencik/Jakub Sawiński (Renault Clio III RallyN1). Drugie miejsce padło łupem załogi Grzegorz Szabat/Krzysztof Pawlak (Honda Civic Type-R), a na najniższym stopniu podium stanęli Marcin Gluza/Robert Sęk (Honda Civic VTi).
Fot. Łukasz Szpila