Chcesz pracować na swoim, ale nie wiesz jak zacząć? Świetnym rozwiązaniem może być otwarcie punktu kurierskiego na zasadach franczyzy. To sprawdzony model biznesowy, który pozwoli ci rozwinąć skrzydła jako przedsiębiorca. W tym artykule dowiesz się, jak założyć firmę kurierską oraz sprawdzisz, jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania.
Punkt kurierski na zasadach franczyzy – jakie są jego zalety?
Wiele firm kurierskich oferuje możliwość otworzenia własnego punktu. Polega to na prowadzeniu i obsługiwaniu punktu usług kurierskich pod szyldem doświadczonej marki. Jest to bardzo dobre wyjście dla każdego, kto dopiero zaczyna prowadzić własną działalność. Oto zalety prowadzenia takiego punktu:
- niskie ryzyko – żeby wejść na rynek, nie musisz mieć dużego kapitału. Wystarczy znaleźć odpowiedni lokal, który zaakceptuje franczyzodawca. Lokal możesz wynająć.
- Uzyskasz pełen pakiet szkoleń, dowiesz się od a do zet, jak działa firma kurierska jako franczyza. Zdobędziesz wiedzę ekspertów jak efektywnie pozyskiwać klientów do swojego punktu.
- Odpowiedzialny będziesz tylko za obsługę punktu – czyli przyjmowanie i przekazywanie paczek oraz innych usług, jeśli na takie się zdecydujesz. Reklamę weźmie na siebie franczyzodawca.
- Stały przychód, który w zależności od miejsca położenia punktu i twojego zaangażowania waha się w granicach od 7 000 do 20 000 złotych miesięcznie.
- Możliwość połączenia punktu kurierskiego ze swoją już istniejącą działalnością np. sklepikiem lub kioskiem.
Franczyza firma kurierska – jakie są wady?
Mimo że prowadzenie franczyzowego punktu kurierskiego jest biznesem o niskim ryzyku niepowodzenia i stosunkowo stabilnych przychodach, trzeba liczyć się z kilkoma minusami takiego rozwiązania:
- konieczność prowadzenia działalności wedle z góry ustalonych zasad;
- brak możliwości samodzielnych zmian w ofercie lub usługach bez konsultacji z franczyzodawcą;
- odpowiedzialność za błędne decyzje.
Więcej informacji o tym, jak założyć i prowadzić punkt kurierski franczyzę uzyskasz w Ship Center.
Punkt kurierski franczyza – od czego zależą zarobki?
Zarobki na prowadzeniu punktu kurierskiego na zasadach franczyzy uzależnione są od ilości przyjmowanych i nadawanych paczek. W zależności od podpisanej umowy z wybraną marką od każdej paczki otrzymasz ustalony procent. To podstawowa zasada działania franczyzy, która pozwoli ci na stały przychód. Co zrobić by twój obrót był jak największy?
- Wybierz lokal umiejscowiony w atrakcyjnym miejscu – dostępnym i widocznym dla klientów, najlepiej z dala od konkurencji;
- Pozyskaj stałych klientów, którzy będą do ciebie wracać;
- Zadbaj o jakość twoich usług i atmosferę w punkcie;
Dzięki podjęciu współpracy ze znanym franczyzodawcą nie musisz zaczynać wszystkiego od zera. Znane logo i ugruntowana pozycja marki budzi zaufanie klientów, co sprawi, że będą chętniej odwiedzać twój punkt.
Oprócz tego wiele punktów kurierskich oferuje kilka innych usług takich jak: drukarnie, drukarnie 3D, poligrafia czy wyrób pieczątek. Takie usługi mają znaczący wpływ na zarobki i dodadzą stabilności rynkowej twojemu punktowi.
Franczyza gwarantuje, że kurier jest tani, dzięki czemu klienci chętniej korzystają z usług. W związku z tym otworzenie punktu kurierskiego jest bardzo dobrym pomysłem – ryzyko jest niskie, koszt wkładu własnego niewielki. Od firmy kurierskiej dostaniesz całą wiedzę, niezbędne wyposażenie lokalu, wsparcie biznesowe, pomoc w rozwiązywaniu problemów. Idealnym rozwiązaniem dla każdego, kto chce zacząć prowadzić własną działalność i mieć gwarancję stałych zarobków jest prowadzenie na zasadach franczyzy punktu kurierskiego np. ShipCenter.