Ruch na stronie internetowej przekłada się na jej sukces, czyli sprzedaż oraz zyski z tego tytułu. Co zrobić, kiedy na naszą witrynę zagląda mało osób? Problem może rozwiązać pozycjonowanie stron internetowych. O tym, jak działania SEO wpływają na zwiększenie ruchu, dowiesz się z niniejszego artykułu!
Kiedy zaistniejemy ze swoją stroną w internecie, oczekujemy fajerwerków w postaci dużej ilości odsłon. Mija dzień, tydzień, miesiąc, pół roku – spoglądamy w statystyki, a tam niestety pustki. Zastanawiamy się wtedy, co zrobiliśmy źle. Musimy pamiętać, że sama publikacja witryn w sieci nie przyniesie nam żadnych rezultatów. Użytkownicy mogliby na nie trafiać, gdyby zobaczyli je jako propozycje w wynikach wyszukiwania. Żeby to było możliwe, należy zadbać o pozycjonowanie stron internetowych. Zabieg ten pomoże w osiągnięciu wysokich miejsc w wyszukiwarce Google, a potem ich utrzymywanie.
Jak pozycjonowanie stron internetowych wpływa na zwiększenie ruchu?
Ruch na stronach rozumiany jest jako ilość osób, które do nich zaglądają. Jeśli witryny odwiedza mało osób, to może oznaczać, że nie wiedzą o ich istnieniu.
Zwiększa widoczność
W ramach prowadzonych działań SEO wykonywanych jest wiele czynności on-site oraz off-site. Prowadzą one do uzyskiwania wysokich miejsc w wyszukiwarce po wpisaniu w niej zapytania, czyli frazy kluczowej. Jest to bardzo ważne, ponieważ użytkownicy internetu bardzo często zdobywają w ten sposób informacje oraz odnajdują firmy, produkty i usługi, które ich interesują. Kiedy uda się wskoczyć na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania, odbiorcy chętniej przejdą na nasze strony, bo wiedzą, że Google w ten sposób podało im precyzyjną odpowiedź na ich zapytanie. Tym samym witryny są lepiej widoczne w sieci, a co za tym idzie, coraz więcej osób je odwiedza.
Optymalizuje witrynę
Samo korzystanie z fraz kluczowych na stronach nie wystarczy, aby osiągać sukcesy. Ważna jest również optymalizacja witryny. Efektywne pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe wtedy, gdy spełniane są odpowiednie kryteria narzucone przez wyszukiwarkę. Chodzi tu m.in. o przejrzystość kodu, unikanie skomplikowanych elementów, które mogą utrudniać wyświetlanie, a także nastawienie na użytkowników urządzeń mobilnych. Jeśli zwrócimy na to uwagę, Google potraktuje nasze strony lepiej. Ułatwi nam zajmowanie miejsc na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czym zwiększymy ilość osób przechodzących na nasze witryny.
Zwiększa atrakcyjność tekstów
Pozycjonowanie będzie również ingerować w jakość tekstów, które pojawiają się na stronach. Powinny być one rzeczowe, merytoryczne i niosące wartość dla użytkowników sieci. To także czynnik, który zwiększa atrakcyjność stron oraz jest doceniany przez Google. Co więcej, w trakcie działań SEO zostaną zmodyfikowane tytuły witryn oraz ich opisy. Przyjmą one postać ciekawszych, intrygujących użytkowników i zawierających wezwanie do działania. Dzięki temu kolejne elementy witryny będą pracowały na zwiększenie ruchu na niej.
Podsumowanie
Ilość osób na stronach internetowych jest najważniejszym czynnikiem, który wpływa na realizowanie celów biznesowych oraz marketingowych. Bez użytkowników pojawiających się na witrynach nie jest możliwa sprzedaż produktów lub usług. Aby zmienić ten stan rzeczy, realizuje się pozycjonowanie stron internetowych. Jest ono bardzo skuteczne, kiedy jest odpowiednio zaplanowane i realizowane według przyjętej strategii. Wtedy też można zauważyć zwiększenie ruchu, który przekłada się na osiąganie zysków.
Może wystarczy rzucić mięso(sem) i zaraz kolejka się ustawi. Sposobem PRL.
Najwięcej odsłonięć mają witryny rozbierane , i tu atrakcyjność jest oczywista
Rozebrać strony na witryny.