Kolejarze uruchomili specjalną aplikację „Sprawny peron’ przeznaczoną na smartfony, umożliwiającą pasażerom szybkie i proste zgłaszanie usterek, jakie zauważą na stacjach czy przystankach kolejowych. –To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości – zachwalają nowy system kolejarze. Aplikacja jest bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS.
Za jej pośrednictwem można nie tylko zgłaszać wszelki usterki lecz także uwagi na temat stanu czystości infrastruktury pasażerskiej (na peronach), drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Taka forma kontaktu pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej a tym samym przyspiesza reakcje odpowiednich służb technicznych czy porządkowych. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta. – W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny po uruchomieniu aplikacji musi tylko wybrać z listy stację lub przystanek, na którym się znajduje (data i godzina jest uzupełniana automatycznie). Lokalizację można też wprowadzić „skanując” kodów QR (znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy umieszczanych na stacjach kolejowych). Następnie z dostępnej listy opcji należy wybrać rodzaj i miejsce występowania wskazanej przez nas nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Później pozostaje już tylko „nacisnąć” ikonkę „Zgłaszam usterkę” – instruują kolejarze.
Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.