Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Kurier czy broker: czym różni się zamówienie usługi w obu przypadkach?

Dynamika wzrostu branży e-commerce, rozwój platform do sprzedaży np. rzeczy używanych oraz mnogość rozwiązań logistycznych sprawiły, że paczki i przesyłki wysyłamy obecnie zdecydowanie częściej i chętniej niż w przeszłości. Regularnym dylematem w tym kontekście bywa to, kogo wybrać do obsługi zamówienia – bezpośrednio firmę kurierską czy brokera centralizującego ich usługi. Czym różnią się obie te opcje?

Wysyłka rzeczy kurierem to już naturalny wybór w zakresie e-handlu – niezależnie od tego, czy chodzi o zakupy w sklepie internetowym czy przysłanie używanej sukienki dziecięcej kupionej na jednej z platform do tego typu wymian. Wszystkie transakcje sprowadzają się ostatecznie do zamówienia kuriera. Tu jednak potencjalny klient ma dwie opcje. Może zamówić usługi kurierskie bezpośrednio w danej firmie – z którą ma naturalne pozytywne skojarzenia; wystarczy do tego nawet głosowa komenda np. „DPD zamów kuriera”. Drugą opcją jest skorzystanie z bogatych możliwości, jakie daje broker usług kurierskich. Choć np. w Beskidach logistyka bywa pod tym względem utrudniona, rozwiązania te cieszą się niesłabnącą popularnością.

Zamówienie firmy kurierskiej przez internet

Nie jest ono skomplikowane – wystarczy do tego złożyć zapytanie w wyszukiwarce, by ta zaproponowała kilka opcji do wyboru. W ten sposób potencjalny klient może sięgnąć po znane marki takie jak DPD, DHL czy UPS. Nic nie stoi również na przeszkodzie, by skorzystać z potencjału jaki zapewnia InPost powszechnie kojarzony z Paczkomatami.

Tego typu rozwiązanie nie daje jednak przeglądu cen oraz możliwości – ogranicza się wyłącznie do złożenia zamówienia wskazanej firmie bez analizy konkretnych warunków. Zwykle trzeba się również zarejestrować w systemie firmy i przejść szerszy proces administracyjny. Dodatkowo, kurierzy mają ograniczone formuły dostawy przesyłek – trafiają one zwykle do biur czy domów.

Zamówienie przesyłki kurierskiej u brokera

Jak działa broker kurierski? Za przykład posłuży serwis www.kurjerzy.pl. Jest on swoistą platformą, która łączy działanie porównywarki usług kurierskich wraz z systemem zamawiania konkretnej opcji. Po wpisaniu danych  – wymiarów paczki oraz adresu nadawcy i odbiorcy – automat oblicza, ile kosztować będzie przesyłka w zależności od konkretnej marki. W ten sposób dowiedzieć się można, że firma X zapewni obsługę zamówienia za np. 115 zł, a dwie inne – przy pułapie 137 zł. Daje to doskonałe możliwości porównania ofert.

Inną korzyścią, jaką zapewnia korzystanie z brokera usług kurierskich jest różnorodność zastosowanych rozwiązań. Tego typu podmioty reprezentują kilka marek, co daje szerszy przegląd opcji. Można więc zamówić online kuriera, ale też wygenerować dokumenty do usługi realizowanej w ramach sieci automatów paczkowych. Rośnie też zestawienie miejsc, w których można nadać i odebrać przesyłkę na osiedlach – np. w sklepach otwartych często w godz. 7-23. Daje to bardzo duże możliwości względem standardowych usług kurierskich.

Broker czy kurier – co jest lepsze?

Wiele zależy oczywiście od kwestii indywidualnych – np. miesięcznego wolumenu czy specyfiki towarów. Należy jednak pamiętać, że nawet w przypadku specyficznych zamówień – np. logistyki palet – brokerzy usług kurierskich są w stanie zapewnić już kompleksowe porównanie cen i warunków. Jeśli więc przyjąć, że kluczowa jest przejrzystość oferty oraz różnorodność wariantów, zdecydowanie wygodniej i korzystniej jest sięgnięcie po propozycje brokerów. Daje to lepszą kontrolę nad cenami usług oraz możliwościami wyboru danej opcji.

google_news