Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że dzisiaj (11 maja) dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty na zaprojektowanie i wybudowanie 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka, czyli tak zwanego obejścia Węgierskiej Górki. To już drugi wybór. Teraz z niecierpliwością czekamy na podpisanie umowy GDDKiA z wybranym wykonawcą.
Przypomnijmy, że przetarg na projekt i budowę obejścia Węgierskiej Górki został ogłoszony 17 stycznia 2018 roku. Oferty miały zostać otwarte 21 marca 2018 roku. Ale GDDKiA kilka razy przekładała ten termin. W końcu otwarto je 13 czerwca 2018 roku. Było ich siedem. Ofertę z najniższą ceną złożyła firma TOTO Sp. p. A Construzioni Generali z Włoch (1 mld 181 mln 722 tys. 055,38 zł brutto), ofertę z najwyższą ceną konsorcjum firm METROSTAV POLSKA S.A. (lider), MERTOSTAV a.s. (członek) (1 mld 794 mln 813 tys. 938,35 zł brutto). Dopiero 24 października 2018 roku GDDKiA ogłosiła wybór wykonawcy. Wybrano ofertę włoskiej firmy TOTO.
Jednak do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty. 11 grudnia 2018 roku Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyroki, które unieważniły wybór oferty najkorzystniejszej. GDDKiA została zobowiązana do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Z kolei w styczniu 2019 roku na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej Publicznych konsorcjum Firm: China Railway 14 Bureau Group Co., Ltd. Tiejian Building A, 2666, Aoti West Road, 250101 Jinan, Chiny oraz Polbud-Pomorze sp. z o.o. Łącko 18, 88-170 Pakość, złożyło skargę do Sądu Okręgowego w Katowicach. 7 maja Sąd Okręgowy w Katowicach oddalił skargę konsorcjum uznając ją za niezasadną.
– Po powtórzeniu czynności badania i oceny ofert jako najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum: LIDER – MIRBUD S. A. ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice, PARTNER – PRZEDSIEBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW KOBYLARNIA S. A. Kobylarnia 8, 86-061 Brzoza, PARTNER – PRYWATNA SPÓŁKA AKCYJNA ZRZESZENIE BUDOWLANE „INTERBUDMONTAŻ” ul. T. Strokacha budynek 1 03148 Kijów, Ukraina za kwotę 1 mld 378 mln 952 tys. 702,84 zł brutto. Cała inwestycja ma zostać wykonana w 34 miesięcy, w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu na realizację robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, czyli od 1 grudnia do 31 marca. Natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc. Wykonawca musi w pierwszej kolejności opracować dokumentację projektowo-wykonawczą oraz uzyskać niezbędne decyzje umożliwiające wykonanie robót budowlanych oraz dopuszczenie do użytkowania budowanego odcinka drogi o długości 8,530 km. Droga S1 na odcinku Przybędza – Milówka będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy, czyli jedna jezdnia po dwa pasy ruchu, na odcinku przed i za tunelami oraz dwujezdniowy, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami. Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m. Na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice – węzły „Przybędza” i „Milówka” wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków – informuje GDDKiA.
Teraz z niecierpliwością czekamy na podpisanie umowy z wykonawcą mając nadzieję, że nie będzie już żadnych zawirowań.
Do mały budowlaniec… Dawno temu był zrobiony projekt obejścia W. Górki z jednym tunelem. Teraz jest projekt z dwoma tunelami. Jak firma zejdzie z budowy to się okaże że przyjdzie trzecia firma i trzeba wybudować trzy tunele….To wg ciebie tak ma być. Gratuluję intelektu. W życiu nic nie wybudowałeś a się wymądrzasz. Jak masz pozwolenie na budowę to masz mieć projekt już zrobiony. Jak jest wszystko o.k. to dostajesz pozwolenie i budujesz. Jak cię firma budowlana osra to bierzesz następną i budują dalej wg projektu. Kumasz czaczę ?
Gdyby PO nie uwaliło pozwolenia na budowę to droga byłaby już gotowa. Bravo PiS ratuje sytuację!!!
ciekawe czy ta ukrainska firma która wygrała przetarg wybudowała kiedykolwiek jakiś tunel ??? pewnie nie, ten będzie pierwszy w jej historii
Ludzie na gównie się znacie a potem mordy drzewie. Jak jest zaprojektuj i buduj to jest jedno z drugim powiązane jak w Biedronce :))) może tak tępota zrozumie. Skoro jedna firma coś zaprojektuje to i wykona. Jak ją odrzucą to kolejna projektuje i robi
Widzę, że ta droga nigdy nie powstanie, tak, zresztą jak i odcinek z S1 z Bielska na Śląsk, czy niekończąca się Zakopianka. Z wielu powodów, a głównie: bo są to miejsca skomplikowane, z których realizacji zawsze się można wywinąć i opóźniać inwestycje w nieskończoność. Winne jest zbyt liberalne prawo, które skutecznie blokuje logiczne myślenie użytkowników tych “nie realizacji”. Gratuluję więc przywiązania do durnych przepisów.
Taaaaak, ponownie czekamy na zaprojektowanie….. To do cholery jeszcze to obejście nie było zaprojektowane? Q…wa co się tu dzieje ? Projekt powinien być już dawno zrobiony a jedynie wykonawcę można zmienić ! Mam pytanie – jak wykonawca zejdzie z robót to ponownie trzeba zaprojektować drogę ????
Nie było oferenta na projekt. A wybierają najtańszego w przetargu. Przetarg rozstrzygnięty na budowę i projekt, tak to czytam.