po wielu latach oczekiwań, oddana do użytku została północna obwodnica Oświęcimia. Mieszkańcy miasta, ale także okolicznych miejscowości czekali na nią długimi latami.
Nowa trasa liczy około 5 km i prowadzi od oświęcimskiego ronda u zbiegu ul. Olszewskiego, Fabrycznej i Chemików aż do drogi 933 w Bobrku. Przedsięwzięcie pochłonęło 104 mln zł, z których zdecydowaną większość przekazał samorząd wojewódzki. Niemniej część kosztów wzięły na siebie gminy Chełmek, Oświęcim – gmina wiejska, Oświęcim – gmina miejska. Na nowej trasie wytyczono pięć rond, ale przede wszystkim powstała estakada nad Wisłą i torami kolejowymi. Obwodnica w większość jest jednojezdniowa. Po dwa pasy w każdym kierunku wytyczono jedynie na ul. Chemików w Oświęcimiu. Dużą uwagę poświęcono względom bezpieczeństwa. Dlatego spora cześć obwodnicy jest oświetlona, odwodniona i wyposażona w specjalne „zielone tunele” dla zwierząt, a miejscach o dużym natężeniu rowerzystów i pieszych (od ul. Nadwiślańskiej w Bobrku do ronda przy ul. Olszewskiego i Fabrycznej w Oświęcimiu) wykonano chodniki oraz ścieżki rowerowe.