Na jutro (12 grudnia) po godzinie 14.00 zaplanowano uroczyste otwarcie 1,6 km fragmentu budowanej obwodnicy Oświęcimia.
Jak informuje Kacper Michna, z zespołu ds. komunikacji w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, chodzi o część trasy, która połączy rondo przy ul. Legionów z rondem na ul. Jagiełły w Oświęcimiu. W ramach tego odcinka Oświęcim zyska trzeci most na Sole.
– Docelowo obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą o długości nieco ponad 9 km prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina. Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości – zaznacza Kacper Michna.
Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:
z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) w Oświęcimiu (rondo turbinowe);
z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) w Oświęcimiu (rondo turbinowe);
z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) w Oświęcimiu (rondo).
Koszt realizacji całej obwodnicy Oświęcimia to 467,7 mln zł.





