Zła wiadomość dla kierowców poruszających się po Bielsku-Białej. Miejski Zarząd Dróg zamierza powiększyć obszar strefy płatnego parkowania o kolejne ulice. Jednym słowem za postój trzeba będzie płacić tam, gdzie do tej pory nie było to wymagane.
Strefa ma zostać poszerzona w trzecim kwartale tego roku – takie przynajmniej są plany. W jej zasięgu mają znaleźć się między innymi ulice: Podwale, Okrzei, Grażyńskiego, Nadbrzeżna, Towarzystwa Szkoły Ludowej i ul. Komorowicka (do ul. Józefa Piłsudskiego), na których zlokalizowanych jest około 190 miejsc postojowych. Oznacza to, że obszar strefy swoim zasięgiem obejmować będzie obszary położone coraz dalej od centrum miasta.
Władze motywują to potrzebą uporządkowania parkowania oraz uspokojeniem ruchu w tym rejonie, a także utrzymującym się tam deficytem miejsc postojowych, wynikającym przede wszystkim z postojów długookresowych. Nie bez znaczenia – o czym drogowcy już nie wspominają – jest z pewnością chęć zwiększenia wpływów do miejskiego budżetu z tytułu poboru opłat parkingowych. Wraz z powiększeniem strefy planowany jest montaż 11 dodatkowych parkomatów. W związku z tymi planami MZD zaprasza mieszkańców miasta do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych dotyczących przygotowywanego projektu uchwały Rady Miejskiej w tej sprawie.
– Opinie i uwagi dotyczące projektu uchwały można zgłaszać we wskazanych okresie poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej w zakładce dedykowanej konsultacjom społecznym https://bielsko-biala.pl/konsultacje/konsultacje-z-mieszkancami, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub w biurze Działu Parkingów i Strefy Płatnego Parkowania MZD, ul. Mostowa 1, 43-300 Bielsko-Biała – informują drogowcy.
Warto nadmienić, iż projekt ten przewiduje również zmianę zasad wydawania abonamentów dla przedsiębiorców parkujących na terenie strefy. – Abonament ten będą mogli otrzymać nie tylko przedsiębiorcy prowadzący działalność w SPP, lecz również ci, których działalność odbywa się w lokalach przylegających bezpośrednio do granicy SPP – czytamy. Inne zasady na jakich w Bielsku-Białej działają strefy płatnego parkowania, takie jak: wysokość pobieranych opłat (w tym opłat dodatkowych), wysokości abonamentów czy godziny funkcjonowania strefy nie ulegną zmianie.
Dzięki haraczowi ściąganemu od kierowców możliwe jest np. finansowanie nowej przestrzeni, w której każdy może się odnaleźć, zintegrować i zaprezentować swoją twórczość. Punkt 11, którego “matką” jest Bielskie Centrum Kultury, to świeże miejsce na kulturalnej mapie Bielska-Białej. Ktoś musi z podatków ten ośrodek finansować.
a kierowcy obnoszą się swoją zamożnością?
Do kur–y gdzie idą nasze podatki i podatki z paliwa największe złodziejstwo to opłata za postój i śmieci a lud sieci cicho gdzie ma parkować mieszkaniec nic dziwnego że kto ma szansę ucieka z tego syfu na wioski.
Policz ile aut w mieście parkuje z wiosek, nie przez godzinę a przez cały dzień pracy.
Bo ludzie z nich pracują aby była kasa dla miasta z ich podatków baranie parkują na parę godzin lub min i ich nie ma ale ludzie ze slamsów tego nie zrozumieją.
W tym problem, że parkują na parę godzin a często jest to ponad 8 godzin a w mieście nie ma miejsca do parkowania coraz większej liczby aut “ze slamsów”.
Nie ma innej rady, tylko przesiąść się na komunikację publiczną i w ten sposób zareagować na bicie po kieszeni posiadaczy aut w nadmiernej ilości. Deficyt miejsc postojowych nieuporządkowanych również jest na wsiach i tylko czekać kiedy wójtowie wezmą się za strefy płatności. Nie ma komunikacji publicznej w wystarczającej ilości? – domagać się w tym kierunku a nie w kierunku konsultacji projektu uchwały.
Domagam się dyskusji w kierunku konsultacji nad nieuprawnionym, a i szkodliwym byciem posiadaczami aut w nadmiernej ilości. Nie ma komunikacji publicznej w wystarczającej ilości w sprawie ukrócenia tego niecnego procederu. Deficyt mój w powyższej sprawie dostarczył mi materiału do przemyśleń, co skłoniło mnie do podzielenia się nimi natychmiast. Należy mieć nadzieję, iż wójtowie też są przeciwni, a i zgorszeni posiadaczami aut w nadmiernej ilości co niechybnie zaskutkuje akcją czyszczenia kieszeni. Deputat darmowego owsa rozwiązać może brak komunikacji publicznej w wystarczającej koniowi ilości.
Poczekaj, UNIA rozwiąże problem zakazując aut spalinowych. Masz kilka aut w rodzinie – szkodzisz sobie sam, domagaj się dyskusji, konsultuj w rodzinie. Nie przekręcaj z wójtami, o czym innym była mowa.
Ty mi nie pier… o czym była mowa. Mowa była o masakrowaniu języka, w którym dokonujesz dezynwoltury każdego tematu. Co to za twór UNIA ? Myślę, że czujesz się jego elementem, a i wtedy wszystko staje się jasne.
Dawno jest jasne dla Tadeusza jakim jestem elementem, jasne jest również dla mnie jakim Ty jesteś elementem, i stąd dezy… ale z Twojej strony.
UNIA to jest taki twór w Europie, że Polska prawie 20 lat temu pragnęła wstąpić do Unii i w referendum opowiedziało się za wstąpieniem ponad 77% uczestniczących w referendum, dziś poparcie jest na poziomie 90%. Głosowałem za wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej i dziś jestem w grupie 90%.
“Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny (SAMO)rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy”.
Tak, tak, 500+ mają zamiar wygaszać
To akurat dobry pomysł. 500+ okazał się słabym “stymulatorem rozrodczości”.
no i tak jakby nie trzeba już 500+ warte dziś 280 zł bo ubóstwo zniknęło dzięki.