Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że na wizytę w placówce można umówić się przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS lub telefon. Dzięki tej usłudze klient sam może zdecydować, kiedy i o jakiej godzinie przyjść do ZUS, by załatwić swoją sprawę. Terminy rezerwacji dostępne są niemalże „od ręki”, w niektórych placówkach wizytę możesz umówić w tym samym dniu co rezerwacja.
Jak umówić wizytę w ZUS? Są dwa sposoby. Pierwszy to korzystając ze swojego konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Po zalogowaniu na swój profil PUE ZUS, w panelu ogólnym, na pasku po lewej stronie należy wejść w zakładkę wizyty, następnie należy wybrać placówkę, do której chcemy się udać, po czym wybieramy obszar tematyczny naszej sprawy, zatem czy będzie to dotyczyło emerytury, zasiłku, a może prowadzenia firmy. Kolejny krok to wybór dnia i godziny, kiedy zamierzamy odwiedzić urząd. Zaznaczając termin i potwierdzając go – mamy już zarezerwowaną wizytę.
Innym sposobem umawianie wizyty w ZUS jest kontakt telefoniczny. – Wiemy, że wśród grona naszych klientów są osoby, które nie korzystają z komputera, albo tacy, którzy nie mają swojego konta na PUE ZUS. Dla nich przygotowaliśmy specjalną ofertę, a mianowicie telefoniczne umawianie wizyty w ZUS. Dzwoniąc pod numer telefonu przypisany do danego oddziału wskazujemy dostępny dzień i godzinę, kiedy chcielibyśmy się spotkać z ekspertem ZUS. Oczywiście muszą to być terminy zgodne z godzinami pracy urzędu. Taka rezerwacja wizyty daje nam wewnętrzny spokój, że faktycznie tego dnia i o wskazanej porze załatwimy swoja sprawę bez oczekiwania na obsługę – informuje Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa śląskiego.
Podczas telefonicznej rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz podać dzień i godzinę wizyty. Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS
z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
Z ekspertem ZUS można także porozmawiać on-line bez wychodzenia z domu. Wystarczy umówić się na wideorozmowę, jednak w tym przypadku potrzebny będzie do tego odpowiedni sprzęt do prowadzenia rozmów online, w tym przypadku komputer z kamerką i głośnikami lub tablet, albo smartfon.