Chcesz zwiększyć widoczność w internecie? Jeśli tak, zapewne słyszałeś o czymś takim jak SEO oraz pozycjonowanie. Dowiedz się więcej na temat i zobacz najczęściej zadawane pytania w kontekście pozycjonowania stron.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Czym różni się od SEO?
W ujęciu globalnym pozycjonowanie stron internetowych to tak naprawdę SEO, czyli z ang. Search Engine Optimization. Jednak na naszym polskim rynku możemy mówić o rozgraniczeniu tych obu pojęć, które zaliczamy do jednego klastra. Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu poprawę widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Spójrzmy na przykład – jeśli prowadzisz sklep internetowy z karmą dla zwierząt, będzie zależeć ci na tym, by twój sklep internetowy był wysoko w wynikach wyszukiwania zarówno na frazie brandowej, jak i frazach sprzedażowych. Chodzi o to, by klient wpisując w wyszukiwarce np. “najlepsza karma dla psów rasowych”, zobaczył wysoko właśnie twoją stronę internetową, a po przeklikaniu się trafił w tym przypadku na podstronę sprzedażową. Pozycjonowanie opiera się więc na optymalizowaniu treści publikowanych na własnej stronie internetowej, pozyskiwaniu linków zewnętrznych oraz optymalizacji samej strony www. SEO skupia się natomiast na poprawie technicznej, optymalizacji kodu, poprawie szybkości działania strony, wczytywania się elementów i poprawie struktury serwisu, tak aby by było to środowisko przyjazne dla robotów Google.
Czym jest pozyskiwanie linków zewnętrznych?
Pozyskiwanie linków zewnętrznych, inaczej link building to jedna z kluczowych strategii poprawy widoczności twojego serwisu w wynikach organicznych wyszukiwarek. Za to dlaczego na danej frazie wyżej wyświetla się serwis twojej konkurencji a nie twój sklep internetowy odpowiada zaawansowany algorytm Google, który ocenia wiele czynników. Jednym z kluczowych zależności jest liczba linków wychodzących do twojego serwisu, tak zwany profil backlinków. Algorytm Google ocenia jakość domen, z których linki prowadzą do twojej strony internetowej, a więc nie chodzi tylko o ilość, ale również jakość tego typu odnośników. Link z zaufanych serwisów z wielkim ruchem będzie zawsze lepszy od linków z domeny bez historii lub co gorsza z serwisu, który posiada spamowe linki prowadzące do swojej domeny. Linki przychodzące to sygnał dla Google’a, że dana strona internetowa jest wartościowa. Można to porównać do zrobienia czegoś naprawdę wartościowego, np. opublikowania świetnego raportu, o którym inne podmioty w danej branży mówią i odsyłają swoich czytelników, jako do źródła rzetelnej wiedzy; Google bardzo to docenia. Więcej na temat pozycjonowania stron internetowych dowiesz się z poradnika – https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych
Czy mogę sam pozycjonować stronę?
Tak, co więcej wiele agencji SEO nakreśla dedykowaną strategię pozycjonowania dla klienta i tylko weryfikuje jego działania. W internecie znajdziesz wiele miejsc, które wręcz kipią od darmowej wiedzy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zdobyć podstawowe informacje, a następnie skonsultować swoje problemy, oczekiwania i cele ze specjalistą SEO. Jak sami się przekonacie, niektóre założenia skutecznego pozycjonowania możemy przeprowadzić sami, a gdy już dojdziemy do kresu naszych możliwości, poszukajmy pomocy fachowców.
I dlatego coraz głupsze strony wyskakują w wyszukiwarkach, często w ogóle nie związane z zapytaniem.