Prezydent Jarosław Klimaszewski przywrócił do pracy naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego. Krzysztof Gałuszka był zawieszony po zamieszaniu z alertem RCB w czasie skażenia wody w części miasta.
Prezydent Klimaszewski wydał oświadczenie po tym, jak przesłuchał nagrania pomiędzy miejskim Wydziałem Zarządzania Kryzysowego a służbami wojewody, które dotyczyły tej sprawy. “Ze strony Urzędu Miejskiego rozmowy prowadził naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego. Podczas kilku połączeń telefonicznych otrzymał on m.in. informacje, że Alert RCB nigdy nie był wykorzystywany lokalnie i nigdy nie używano go do informowania o tego typu awariach, jaka miała miejsce w Bielsku-Białej. Te wiadomości zinterpretował jako brak możliwości skorzystania z rządowego systemu. Co ważne, naczelnik nie wycofał wniosku o skorzystanie przez bielski samorząd z Alertu RCB, ponieważ formalnie takiego wniosku nie złożył. Nie zmienia to faktu, że przekazana mi przez naczelnika, a następnie rozpowszechniona informacja nie mówiła o przeciwwskazaniach dotyczących wykorzystania Alertu RCB, ale o odmowie jego użycia. Był to błąd komunikacyjny, który nie powinien się wydarzyć. Dlatego – jak informowałem przed kilkoma dniami – zawiesiłem w obowiązkach służbowych naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego. Dzisiaj, mając już pełną wiedzę na temat wydarzeń z końca marca, postanowiłem przywrócić naczelnika do pracy. Podejmując taką decyzję, kierowałem się całokształtem jego działań na tym stanowisku, w tym m.in. jego ogromnym zaangażowaniem na rzecz uchodźców wojennych z Ukrainy, którzy trafili w ubiegłym roku do naszego miasta, a także właściwą postawą podczas wszystkich innych zadań realizowanych w czasie awarii magistrali wodociągowej. Byłbym nieuczciwy, gdybym w ocenie naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego wziął pod uwagę jedynie incydent związany z Alertem RCB, a pominął jego rzetelne i profesjonalne działania w innych sprawach i sytuacjach” – wyjaśnił prezydent.