Wydarzenia Czechowice-Dziedzice

Przebudowa czechowickiego węzła prawie na półmetku – ZDJĘCIA

Fot. PKP PLK

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowała trwającą przebudowę węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach, która to inwestycja zbliża się do półmetka.

W ramach prac, które prowadzone są na odcinkach Czechowice-Dziedzice – Goczałkowice-Zdrój i Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg wymieniane są podtorze, tor, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W sumie wymienione ma zostać około 50 km torów i sieci trakcyjnej oraz 119 rozjazdów. W całość robót zaangażowanych jest ponad 250 pracowników i kilkadziesiąt maszyn.

Na stacji Czechowice-Dziedzice budowany jest nowy peron oraz przygotowywany tor i sieć trakcyjna. Będą nowe przejścia pod torami na stacji oraz przy ul. Kolejowej. Po zakończeniu prac przy pierwszym peronie i udostępnieniu go podróżnym, prace przeniesione zostaną na drugi peron i sąsiednie tory. W Goczałkowicach-Zdroju budowane są nowe perony oraz przejście podziemne. Szeroki zakres prac wymagał czasowego wyłączenia przystanku z obsługi. Widać już konstrukcje nowego mostu nad Wisłą. Zmodernizowano siedem obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukt nad drogą krajową nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach i most nad rzeką Iłownicą. Przez most nad Wisłą między Goczałkowicami-Zdrojem a Czechowicami-Dziedzicami pociągi będą kursowały po dwóch torach położonych na osobnych trzyprzęsłowych konstrukcjach. Nowy obiekt zastąpi zlokalizowany w sąsiedztwie most, tworząc połączenie między stacją Czechowice-Dziedzice a przystankiem Goczałkowice-Zdrój. Nowa przeprawa kolejowa zapewni bezpieczne podróże i przewóz towarów. Dodatkowo, dzięki przywróceniu pierwotnej lokalizacji mostu, zostanie zlikwidowany łuk torów, co pozwoli na podniesienie prędkości pociągów. Nowym mostem pojedziemy w 2022 roku. O bezpieczne kursowanie pociągów zadbają dyżurni ruchu w nowoczesnym lokalnym centrum sterowania, które planowane jest do uruchomienia na koniec 2021 roku – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego spółki PKP PLK.

Według zapowiedzi spółki składy pasażerskie mają jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Cała inwestycja, która będzie kosztować 1,4 miliarda złotych, ma się zakończyć do października 2023 roku.

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

google_news