W połowie marca mają ruszyć prace rewitalizacyjne na linii kolejowej do Wisły. Wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Jak informują Koleje Śląskie, podczas pierwszego etapu inwestycji (od połowy marca) roboty prowadzone będą na odcinku od posterunku odgałęźnego Bronów (koło Chybia) do Goleszowa. Oznacza to całkowity brak wjazdu na linię wiślańską. Warto wiedzieć, że równolegle ma rozpocząć się także przebudowa węzła Czechowice Dziedzice. Prace będą prowadzone w rejonie posterunku odgałęźnego Ochodza, przystanku Zabrzeg i stacji towarowej Zabrzeg Czarnolesie. Pociągi do Cieszyna będą wówczas kursować po jednym torze, a od połowy maja wyłącznie przez stację towarową Zabrzeg Czarnolesie.
Komunikację zastępczą do Wisły będą zapewniać dwie linie autobusowe. Czerwona: Bielsko-Biała – Skoczów – Ustroń – Ustroń Zdrój – Wisła Uzdrowisko – Wisła Głębce. Każdy autobus będzie skomunikowany w Bielsku-Białej z pociągiem z Katowic (i analogicznie w drugą stronę). Na odcinku Bielsko-Biała – Ustroń autobusy będą kursować drogą ekspresową S52 i “wiślanką” zajeżdżając tylko do Skoczowa. Od Ustronia do Wisły Głębce autobusy będą zatrzymywać się przy wszystkich przystankach kolejowych. Zielona: Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg – Chybie – Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń. Linia obsługiwać będzie wszystkie przystanki kolejowe na swojej trasie. Obsługa tej trasy wymaga przejazdu po lokalnych wąskich drogach, gdzie zmieści się tylko mikrobus. Wszystkie kursy mają zapewnione skomunikowanie z pociągiem z/do Katowic.
Koleje Śląskie nie zapomniały o pasażerach dojeżdżających z Pierśćca, Zaborza i Mnicha do Wisły. Zapewnione będą przesiadki w Ustroniu (lub w Skoczowie) na linię czerwoną. Żeby móc dopasować kursy linii zieloną do linii czerwonej, wybrane kursy linii zielonej startować będą w Chybiu, po skomunikowaniu z pociągiem Katowice – Cieszyn.
Na zdjeciu Jelesnia
Emil do drewutni
Może wreszcie doczekamy się po remoncie normalnego ruchu na tej trasie trzymam kciuki !