Zgodnie z zapisami uchwały krajobrazowej, 25 grudnia minie pierwszy okres dostosowania reklam i szyldów do zmian. Chodzi o m.in. ogłoszenia na ogrodzeniach, zabytkach czy w historycznym centrum Cieszyna.
– Właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców, których dotyczą przedstawione przepisy prosimy o dostosowanie do obowiązujących zasad. Po upływie terminu dostosowania, będą przeprowadzane kontrole. W przypadku braku dostosowania może zostać nałożona kara finansowa – wyjaśnia Anna Syrokosz, zajmująca się w Urzędzie Miejskim w Cieszynie architekturą miejską, zabytkami i ochroną krajobrazu.
Co zmienia uchwała krajobrazowa?
Przede wszystkim reklamy na ogrodzeniach będą musiały być zdjęte. Od tej reguły jest jedynie jeden wyjątek dotyczący ogrodzeń służących tymczasowemu wygrodzeniu placu budowy na czas prowadzenia robót. Na ogrodzeniach dopuszczalne są szyldy, gdy stanowią potrzebną informacją w miejscu prowadzonej działalności.Muszą być jednak dostosowane do norm zapisanych w przepisach uchwały krajobrazowej.
Na nieruchomościach na których znajdują się zabytki ujęte w Gminnej Ewidencji Zabytków (http://www.cieszyn.pl/gez/) i w rejestrze zabytków oraz na terenie historycznego układu urbanistycznego miasta Cieszyna reklamy w większości będą musiały zostać zlikwidowane. Wyjątkami są reklamy w gablotach, na „słupach ogłoszeniowych” w formie walca, na wiatach przystankowych, w formie wolnostojącej – w tym przypadku powierzchnia reklamy nie może przekroczyć 0,7 m2. Nośnik informacji musi być na stałe związany z gruntem. Na dostosowanie istniejących szyldów przewidziano dłuższy czas – na to pozostają jeszcze 3 lata.
– Należy zwrócić uwagę, że przywołane powyżej regulacje uchwały krajobrazowej dotyczą nie tylko budynków ujętych w GEZ lub rejestrze zabytków, ale również całej nieruchomości, na której te budynki się znajdują. Wymienione regulacje dotyczą również wszystkich nieruchomości mieszczących się w granicach wpisanego do rejestru Układu urbanistyczny miasta Cieszyn – wyjaśnia Anna Syrokosz.
Te szpatne reklamy XXL meble też powinny zniknąć na każdym kroku one są
Lepiej będzie jak zniknie burmistrzowa ze swoimi pomysłami. Najlepiej ściągnąć reklamy, wyprowadzić ruch samochodowy z centrum i zgasić światło, a potem lamentować ze jest kryzys…
Pamiętam jak kiedyś wchodziły na rynek filary funduszy emerytalnych ,w Krakowie na wieży kościoła Mariackiego
była zapięta reklama zajmującą pół wieży kościoła a na tej reklamie pies bernardyn ,któraś firma reklamująca się miała w swoim logo psa ,” zabytek, kościół i pies ” 🙁 , ale z tego powodu kościół nie upadł , (no może i upadł nisko ,ale się nie zawalił )
Znowu chcą dorżnąć przedsiębiorczość i gospodarkę. A podobno reklama dźwignią handlu