Tuż po 10.00 przed siedzibą Wydawnictwa „Prasa Beskidzka” w Bielsku-Białej rozpoczęła się gra terenowa, jakiej jeszcze w Bielsku-Białej nie było! Cel jest niezwykle szczytny. To promocja edukacji na temat lokalnych inicjatyw klimatycznych, zwiększenie świadomości klimatycznej wśród młodzieży, a także promowanie aktywności fizycznej i poznawanie topografii miasta.
W wydarzeniu, gdzie hasłem przewodnim jest „Prasa Beskidzka z klimatem za pan brat”, chodzi o zwrócenie uwagi mieszkańców na problemy związane ze zmianami klimatycznymi, a także przekazanie im wiedzy jak można pozytywnie wpływać na klimat i reagować na jego niekorzystne dla nas samych zmiany. W trakcie gry terenowej promowana jest również segregacja odpadów komunalnych, oszczędzanie wody i energii oraz zachęcanie do aktywności fizycznej.
Aby wziąć udział w tej grze terenowej, trzeba było zgłosić się dzisiaj (10 sierpnia) do 15.00 do siedziby Wydawnictwa „Prasa Beskidzka” przy ul. Żywieckiej 118 w Bielsku-Białej. Tam uczestnicy otrzymywali specjalne karty i pakiety startowe. Na terenie miasta rozmieszczone były cztery punkty kontrolne, w których należało wykonać odpowiednie zadania. Na pierwszych stu uczestników, którzy najszybciej ukończą grę, czekały atrakcyjne nagrody!
– Chylę nisko czoła przed uczestnikami, którzy zechcieli się zaangażować w to wydarzenie oraz przed Wydawnictwem „Prasa Beskidzka” za to, że tak wspaniale zrealizowało grę terenową o tak zacnej tematyce. Dziękuje za wybór tematyki i sposób dotarcia do młodych ludzi. Ochrona klimatu i związane z tym tematy ekologiczne wydają się być obecnie tematami numer jeden i to nie tyle w Bielsku-Białej, co na świecie. Przy różnych grach miejskich w naszym mieście obserwujemy, że pojawiają się setki osób. W Dniu Dziecka, gdy organizowaliśmy wydarzenie „Gdzie jest szpieg?” zgłosiło się dwa razy więcej osób niż w ubiegłym roku. To pokazuje, że tego typu forma jest w naszym mieście sprawdzona, a bielszczanie bardzo lubią tego typu zabawy – mówi wiceprezydent Bielska-Białej Adam Ruśniak.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objął prezydent Bielska-Białej Jarosław Klimaszewski, a współorganizatorem gry jest Stowarzyszenie Gazet Lokalnych.
Partnerami akcji są: Restauracja Stek i Wino, Zakątek Fantastyki, Zakład Gospodarki Odpadami, Aga Holtex i Żywiec Zdrój.
Patroni medialni to portale internetowe: bielsko.biala.pl, beskidzka24.pl, beskidzkapilka.pl, a także tygodnik „Kronika Beskidzka” oraz telewizja internetowa Beskidzka TV, czyli media Wydawnictwa „Prasa Beskidzka”.