Ekipy robotników demontują sieć trakcyjną oraz tory na trasie Wadowice – Andrychów. Zorganizowano transport zastępczy.
Inwestycja kosztująca 129 milionów złotych obejmuje między innymi przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej, budowę dodatkowego przystanku w Wadowicach (obok ZS CKU nr 1; tzw. Ekonomik), nowe perony w Choczni, Choczni Górnej, Inwałdzie i Andrychowie, a w Barwałdzie Średnim powstanie tzw. mijanka.
Pociągi PKP Intercity, m.in. ze Szczecina, Bydgoszczy, Katowic do Zakopanego od dzisiaj jeżdżą zmienioną trasą przez Żywiec i Suchą Beskidzką.
Według zapowiedzi PKP PLK, po zakończeniu remontu zwiększy się przepustowość linii kolejowej nr 117, a na odcinku Kalwaria – Andrychów, gdzie pociągi będą poruszać się z prędkością 80 km/h.
Prace prowadzone przez Skanska S.A. są realizowane w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice – granica województwa” (Etap I), a mają się zakończyć w połowie 2022 roku.
O ile pamiętam, mijanka w Barwałdzie została zbudowana jeszcze w latach 80. i zaraz po przewrocie zlikwidowana.
Zawrotna prędkość 80 km/godz w jakiej części trasy będzie realizowana? Rewitalizacja torowiska a budynek PKP w Wadowicach do sprzedaży?
Ta linia ma łuki o małych promnieniach i dlatego nie można zwiększyć prędkości pomimo remontu.
Na zakrętach zgoda. Pytanie było inne w całości. Mowa jest o dodatkowej budowie przystanku (pewnie wiata) a nie ma myślenia o budynku murowanym, że jest w komplecie do linii w rewitalizacji.