Każdy bielszczanin wie, że w godzinach szczytu komunikacyjnego na ul. Barlickiego trzeba odstać swoje, aby dostać się na ul. Wzgórze bądź Stojałowskiego. Pomysł wprowadzenia sygnalizacji świetlnej w tym miejscu od roku forsuje jeden z radnych PiS. Czy zdaniem mieszkańców to dobry pomysł?
Ulica Barlickiego korkuje się w określonych porach dnia z powodu tzw. wąskiego gardła przy wjeździe na ul. Wzgórze. Funkcjonują tam trzy pasy ruchu, dwa z których możemy jechać w prawo i na wprost, jeden w lewo. Przy skręcie w prawo zaraz po wjechaniu na ul. Wzgórze mamy przejście dla pieszych i światła. Z powodu wąskiego przejazdu, skrzyżowanie często się korkuje. Nie pomagają pojazdy nadjeżdżające od strony ul. Stojałowskiego.
Z pomysłem utworzenia w tym miejscu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, dla pojazdów znajdujących się na ul. Barlickiego zwrócił się do władz miasta radny Jerzy Sawiński. Z takim wnioskiem zwracał się już rok temu – Rozwiązaniem umożliwiającym zwiększenie płynności opuszczania skrzyżowania przez samochody wyjeżdżające z ul. Barlickiego byłaby instalacja dodatkowych świateł przed skrzyżowaniem z ul. Barlickiego w kierunku ul. Zamkowej i w stronę przeciwną. Interpelacje opieram na własnych spostrzeżeniach oraz wielu użytkowników samochodów – uzasadniał swój wniosek.
Wniosek omówiony miał zostać na posiedzeniu miejskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, ale odpowiedzi radny nie otrzymał. Dlatego teraz o sprawie przypomniał. – Zwracam się ponownie z prośbą o rozpatrzenie mojego wniosku w kontekście
zaplanowanego remontu mostu na rzece Białej, przy ul. Mostowej. Biorąc pod uwagę szczególnie duże zagrożenie związane z natężeniem ruchu oraz częstym przejazdem pojazdów opuszczających okoliczne parkingi, wnioskuję o przyspieszenie działań w tej kwestii – pisze radny.
Równocześnie Jerzy Sawiński chciałby zmian jeszcze na innym skrzyżowaniu w mieście. Chodzi o prawoskręt z ul. Warszawskiej na Kwiatkowskiego. Radny wnioskuje o przywrócenie zielonej strzałki, której likwidacja jego zdaniem znacząco opóźnia ruch pojazdów i prowadzi do zwiększania korków na pasie do skrętu w prawo, pogorszenia płynności i potencjalnego zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu.