Z zachowaniem wszelkich środków ostrożności udało się przeprowadzić 57. edycję TKB. Inną niż wszystkie, ale ciekawą i bogatą w wydarzenia. Wspólnie pośpiewać, posłuchać tradycyjnego góralskiego grania. Być razem – on-line i w realu.
Pomimo że „zły wirus w koronie przyszedł w nasze gronie” (jak żartobliwie zaśpiewała w internecie jedna z grup podczas tegorocznego Tygodnia), tradycji stało się zadość i TKB udało się przeprowadzić. Każda z miejscowości uczestniczących (Wisła, Szczyrk, Żywiec, Maków Podhalański, Oświęcim, Istebna, Jabłonków i Ujsoły) przygotowała program on-line według własnego scenariusza. W internecie widzowie mogli też powspominać występy zespołów polskich i zagranicznych z ostatnich trzech lat. Transmisje miały spory zasięg, dotarły łącznie prawie 400 tysięcy odbiorców.
Przedstawiciele różnych grup polskich górali – Podhalanie, Orawianie, Babiogórcy, Zagórzanie, mieszkańcy Beskidów – Śląskiego, Żywieckiego i Sądeckiego, a także Biali Górale z okolic Łącka, Czarni Górale znad Popradu oraz Górale Czadeccy wzięli udział w 51. Festiwalu Folkloru Górali Polskich on-line. Konkurs ten zwykle odbywa się w Żywcu podczas TKB. W 2020 roku został po raz pierwszy przeprowadzony w internecie. Obejmował on wyłącznie kategorie: kapel, grup śpiewaczych, solistów – instrumentalistów i śpiewaków, multiinstrumentalistów, mistrzów i uczniów.
Złote Żywieckie Serca w poszczególnych kategoriach otrzymali: kapela Młode Podhale z Nowego Targu, żeńska grupa śpiewacza Jaworzyncianki z Jaworzynki, mistrzyni gry na skrzypcach Małgorzata Filary-Furowicz z Kamesznicy (wraz z uczennicami Martą Krzyżowską i Julią Pawlicą z Jeleśni), mistrzyni śpiewu Monika Wałach-Kaczmarzyk (wraz z uczennicami Marią Galej, Martą Galej i Marią Bojko z Jaworzynki), solistka śpiewaczka Brygida Sordyl z Pietrzykowic oraz grająca na złóbcokach solistka instrumentalistka Anna Trebunia z Murzasichla.
Po raz pierwszy w historii FFGP przyznano Nagrody Specjalne. Uhonorowano osoby wybitnie zasłużone dla tradycyjnej kultury Beskidu Żywieckiego: śpiewaczki Juliannę Adamek i Annę Dunat z Pewli Wielkiej, siostry Józefę i Zofię Sordyl z Korbielowa, a także skrzypka Władysława Byrtka z Pewli Wielkiej. Jak zauważyła przewodnicząca jury, Anna Borucka-Szotkowska, są to artyści, którzy wzrastali w tej tradycyjnej kulturze, będącej częścią ich codziennego życia. Od wielu lat przekazują swoją wiedzę i repertuar młodemu pokoleniu. A ten pokoleniowy przekaz jest bardzo ważny dla zachowania ciągłości tradycji.
W Wiśle nie zabrakło oczywiście miejscowych grup śpiewaczych, takich jak Wańcy, Tkocze czy Stejizbianki, oraz kapel, jak Wisła czy Borowiczka. Poza tym studio „Korowód” w Amfiteatrze im. S. Hadyny gościło wykonawców ze wszystkich miejscowości TKB. Jak co roku zaśpiewał też Gorol – męski chór działający przy jabłonkowskim kole Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego w Czechach.
Szczyrk zaskoczył w tym roku koncertami kapel na Skrzycznem, Hali Skrzyczeńskiej i Przełęczy Karkoszczonka. Dokładnie w momencie, kiedy estrada w Szczyrku zaczęła nadawać swoją transmisję na żywo wprost z placu św. Jakuba, nastąpiło gwałtowne załamanie pogody. Mimo to w strugach deszczu kontynuowano program, w którym wzięły udział m.in. świętujące właśnie swoje jubileusze miejscowe zespoły Ondraszek i Klimczok, a także zaproszone kapele, m.in. Muzyka Góralsko Andrzeja Budza z Podhala. Wśród gości pojawił się tutejszy multiinstrumentalista Antoni Gluza, który tym razem zagrał na okarynie.
W Żywcu natomiast odbył się coroczny kiermasz, czyli Targi Sztuki Ludowej. Na dziedzińcu między zamkami można było zakupić rzeźbione świątki, bibułkowe kwiatki, hafty i koronki, koniki, bryczki, klepoki, artystyczne wyroby kowalskie, a nawet piszczałki, fujarki i dwojnice. Przygrywały kapele ludowe zespołów regionalnych z Żywiecczyzny. Wystąpili tacy muzycy tradycyjni jak Przemysław Ficek i Marcin Blachura. Dopełnieniem były liczne warsztaty, m.in. rzeźby w drewnie, malarstwa na szkle, budowy instrumentów ludowych. Chętnie brały w nich udział dzieci.