Trwają “analizy dotyczące dalszego toku postępowania w przedmiotowym przetargu” – to odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury dla władz powiatu żywieckiego i gminy Węgierska Górka po ich pytaniu o dalsze losy budowy drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka, czyli tak zwanego obejścia Węgierskiej Górki.
W piśmie do samorządowców, które wystosowano 3 lipca, Agnieszka Krupa, zastępca dyrektora Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury przypomina całą historię ze ślimaczącym się w nieskończoność przetargiem na budowę ekspresówki, który z wielką pompą ogłoszono 17 stycznia 2018 roku.
– “13 czerwca 2018 roku nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na przedmiotową inwestycję. Ogółem wpłynęło 7 ofert. Ofertę z najniższą ceną złożyło konsorcjum Toto S.p. A. Costruzioni Generali w wysokości 1 181 722 055,38 zł brutto. Była to jedyna oferta, która mieściła się w kwocie odczytanej na otwarciu ofert. Następnie wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniono czynności wyboru oferty najkorzystniejszej
konsorcjum Toto S.p. A Costruzioni Generali. Po powtórzeniu czynności wyboru oferty najkorzystniejszej wybrano ofertę konsorcjum (lider) MIRBUD S.A., PBDiM KOBYLARNIA S.A., Zrzeszenie Budowlane “INTERBUDMONTAZ” S.A. z ceną za realizację zamówienia w wysokości 1 378 952 702,84 zł. Od wyboru konsorcjum MIRBUD S.A. odwołało się konsorcjum Intercor+Stecol. Wyrokiem KIO z dnia 6 czerwca 2019 r., odwołanie zostało uwzględnione i nakazano wykluczenie konsorcjum MIRBUD S.A. Jednocześnie informuję, że dotychczas nie podjęto wiążących decyzji i aktualnie trwają analizy dotyczące dalszego toku postępowania w przedmiotowym przetargu. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał okres 34 do 37 miesięcy na realizacje zamówienia od zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca) – okres ten wliczany jest do okresu projektowania. Zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, planowany termin zakończenia robót upływa w 2023 r.” – stwierdziła dyrektor Agnieszka Krupa.
Nie da się ukryć odczucia, że ministerialni urzędnicy w ogóle nie przejmują się sprawą budowy obejścia Węgierska Górka, a co gorsza za nic mają prośby i postulaty mieszkańców o przyspieszenie rozpoczęcia inwestycji…
“planowany termin zakończenia robót upływa w 2023 r.” – chyba 2123 rok !
Jestem mieszkańcem wiem. Ile tirów przejeżdża na dobę ok 1000 mam już ich dosyć ty co piszesz o tirach na Cieszyn chyba mieszkasz w Warszawie
Mieszkam tutaj na codzien i jakos tylu tych Tirow co wy nie potrafię się doliczyć. …. Przecież większość tranzytu “leci” na Cieszyn.
Fakt PISiory nie mają już pieniędzy na takie cele. Ważne jest przekupstwo i rozdawnictwo przedwyborcze. Ludność w Górce Wójt uciszył. Tiry robią co robią. Protestujący ukarani i mamy to co mamy. Nigdy nam tej ekspresówki nie wybudują jak gmina i radni nadal tak będą działać. Wystarczy obejrzeć sesję Rady Gminy na necie. Sam radny pisał -teatr a kasiora leci.
Blokady byly to karano mieszkanców kto teraz wyjdzie na ulice chyba Wójt i jego swita??????
Tylko protest blokujący drogę przez wieś – i to przez tydzień może zmobilizować urzędników z GDDKiA i polityków by w końcu skutecznie zajęli się tą droga. Niestety część lokalnych polityków ostatnich wyborów samorządowych to działacze PiS, w związku z czym o proteście “vox populi” nie chcą słyszeć, bo to uderzy w partię rządząca. Na siłę będą uspakajać mieszkańców gmin Węgierskiej Górki i Milówki, by nie robili rabanu.
Chodziłem do podstawówki to ludzi wysiedlali pod tą drogę teraz minęło 20 lat i wciąż jej nie ma. Może mój syn się doczekać. A co jest bardzo śmieszne że od Żywca jest jeden pas. Kpina ! Trr za tirem. A do tego zdarzają się ludzie co jadą 60km/h. Jak chcą tyle jechać to zapraszam na starą drogę. Policja powinna dawać mandaty za taką jazdę. Oraz powinni wprowadzić zakaz wyprzedzania przez tiry.
Po co komu ta droga…..
Wystarczy skutecznie oprotestowac przejazd ciężkich Tirów przez Milowke i Węgierską Górkę. Za kilka lat stojące przy drodze domy się rozpadna.
Obejście nigdy nie powstanie już to pisałem 2 lata temu i nie ma co pyszczyć na PIS czy PO . Koszt 2 mld to utopia, trzeba przeprojektować tą inwestycje, obniżyć koszt i może? Po co nam te tunele?
150 milionów ma kosztować budowa niepotrzebnego muzeum na Westerplatte. A ile kosztuję 500+?
W ten sposób uzbiera się na obejście Węgierskiej Górki
Jakie znaczenie propagandowo jest obejście Węgierskiej Górki?
Przecież Premier Szydło obiecywała swym wyborcom z żywiecczyzny że tunel będzie, teraz jest w Brukseli i ma to w d…pie. Wybory już wkrótce, to pewnie znowu jakiś ważny z PISu odwiedzi swój matecznik, naobiecuje gruszek na wierzbie no i ciemny lud znowu zagłosuje na nich, a po wyborach będzie jak zwykle, czyli zostanie tylko modlitwa
Jak premier Szydło coś mówi to znaczy, że mówi.
Ale tylko mowila
Trzeba mobilizować przez samorządy polityków przed wyborami. Ale najpierw trzeba aby samorządy same zmobilizowały się do walki o dobro mieszkańców.
Jak to? Za czasów PO grzmiano jak to się przepłaca za budowę dróg w Polsce. Dlatego od 2017 nie oddano ani
1 km autostrady. Po wygranych wyborach do parlamentu EU Populiści i Socjaliści nie mają tam nic do powiedzenie, tak samo będzie pewnie z nową perspektywą budżetową EU, a bez pieniędzy ze znienawidzonej Unii nic nie powstanie. Dlatego samo ministerstwo torpeduje wspomniany przetarg. Jak to się mówi – byle do wiosny…
Potrzeba do statystyk kilkuset śmiertelnych ofiar kilku tysięcy rannych to może zjawi się telewizja nagłośni i w 2077 można będzie spokojnie dojechać z Węgierskiej do Milówki sceptycy miejcie cierpliwość Warszawka obiecuje to zrobi
A jakby się ludzie wkur….ili i zaczęli protest na drodze z blokada dla tirów to zaraz by się coś działo.