Porady i inspiracje

W czym szkolenia sprzedażowe pomogą Twoim pracownikom?

Szkolenia sprzedażowe to z jednej strony świetny sposób na poprawienie wyników nawet najbardziej doświadczonego pracownika, ale także doskonała zachęta przyciągająca do firmy nowe talenty. Możliwość wzrostu i podnoszenia kompetencji jest na rynku pracy ceniona na równi z wysokim wynagrodzeniem, bo nikt nie chce utknąć na stanowisku pozbawionym perspektywy rozwoju. Inwestycja w warsztaty sprzedażowe bardzo szybko się zwraca, kluczem jednak jest wybór wartościowego programu szkoleniowego, który przyniesie rzeczywiste korzyści danemu zespołowi. Decyzję o udziale powinna poprzedzić analiza mocnych i słabych stron, aby precyzyjnie określić obszary wymagające poprawy.

W czym szkolenia sprzedażowe pomogą Twoim pracownikom?

Każdy dział w firmie zmaga się z innymi wyzwaniami, dlatego organizatorzy warsztatów przygotowują zwykle podział na moduły, obejmujące konkretne problemy. Handlowcy z pewnością chętnie skorzystają z oferty dotyczącej prowadzenia negocjacji, dodatkowo przyda im się wiedza odnośnie nowoczesnego prospectingu, jak również umiejętności w zakresie prezentacji sprzedażowych. Tak przygotowany program z pewnością pomoże pracownikom zespołu handlowego podnieść efektywność, a zwiększona liczba konwersji i nowo podpisane umowy z kontrahentami szybko pokażą, że inwestycja w warsztaty była dobrym wyborem.

Szkolenia sprzedażowe nie zamykają się jednak tylko na samych handlowców — równie ważna jest kwestia zarządzania sprzedażą, dlatego warto rzucić okiem na ofertę skierowaną do managerów. Warsztaty dla kadry kierowniczej pomogą stworzyć skuteczne procesy oparte na konkretnych wskaźnikach, miarach i dobrze przemyślanym systemie motywacyjnym, który będzie premiował najlepszych handlowców w odpowiedzialny sposób. Nie bez znaczenia jest także sama rekrutacja odpowiednich talentów — na szkoleniu można poznać najlepsze miejsca do zamieszczenia ofert rekrutacyjnych, a także sprawdzone metody służące do weryfikacji kompetencji potencjalnych kandydatów.

Problemem w wielu firmach jest również prawidłowe wdrożenie systemu CRM — warsztaty sprzedażowe z tego zakresu pozwolą lepiej poznać możliwości konkretnych narzędzi, aby zespół faktycznie czerpał korzyści z ich używania. Samo zainstalowanie aplikacji w końcu niewiele daje, jeśli leady nie są prawidłowo wprowadzane i obsługiwane w ramach systemu. Szkolenie na temat programu CRM pozwala umiejętnie zintegrować go z innymi narzędziami, aby korzystanie z niego stało się wygodne i intuicyjne.

Warsztaty sprzedażowe otwarte czy zamknięte?

Na rynku znaleźć można różnorodne opcje edukacyjne — jedne w formie ogólnodostępnych wydarzeń, w których uczestniczą chętni z różnych firm i branż, inne w postaci dedykowanych, szytych na miarę rozwiązań dla ściśle określonej grupy. Otwarte szkolenia sprzedażowe są doskonałą propozycją dla handlowców, którzy chcą na własną rękę poszerzać wiedzę w wolnym czasie. Dla przedsiębiorców chcących edukować pracowników grupowo poleca się zamknięte warsztaty ze szczegółowo dopasowanym programem, które po wcześniejszym umówieniu można zorganizować nawet w siedzibie firmy

google_news