Mieszkańcy Cieszyna mogą już składać elektroniczne wnioski o wydanie karty mieszkańca. Wnioski papierowe będą natomiast przyjmowane dopiero od 5 stycznia 2026 r.
15 grudnia został uruchomiony informatyczny system obsługi Programu „Cieszyńska Karta Mieszkańca”. Będzie ona uprawniać do korzystania z benefitów oferowanych przez przedsiębiorców, którzy przystąpią do programu.
„Karta ma przede wszystkim formę elektroniczną w aplikacji mMieszkaniec, którą należy pobrać ze sklepów GooglePlay lub AppStore i zainstalować na telefonie. Dla osób nieposiadających smartfonów, Karta może zostać wydana w postaci karty plastikowej” – informuje miasto Cieszyn.
Jak uzyskać Kartę? Należy wejść na stronę cieszyn.mkarta.org, a następnie postępować zgodnie z zamieszczoną tam instrukcją. Wniosek o zarejestrowanie się można złożyć również w aplikacji mMieszkaniec, ustalając Cieszyn jako domyślną jednostkę samorządową i dopiero wówczas złożyć wniosek o wydanie karty.





