W sprawie zamknięcia punktu w Cieszynie, która to likwidacja okazuje się być sporym problemem dla mieszkańców, wypowiada się Narodowy Fundusz Zdrowia.
Katowicki oddział NFZ poinformował, że 14 sierpnia br. kończy działalność Punkt Obsługi Klientów NFZ przy ul. Bobreckiej 8 w Cieszynie. Do sprawy odniosła się w mediach społecznościowych radna cieszyńska Joanna Buzek.
– Dla naszej społeczności to ogromne utrudnienie – wielu z nas załatwiało tu sprawy od ręki: wyrabianie kart EKUZ, potwierdzanie formularzy dla pracowników transgranicznych czy inne ważne dokumenty, np. składania wniosków o dofinansowania i refundację NFZ na sprzęt medyczny, rehabilitacyjny, ortopedyczny, a także środki pomocnicze. Cieszyn, jako miasto przygraniczne, obsługiwał nie tylko mieszkańców miasta, ale też osoby z całego regionu, w tym pracowników przekraczających granicę codziennie. Teraz, aby załatwić te same sprawy, będziemy musieli jechać do Jastrzębia-Zdroju, Bielska-Białej lub Katowic – można przeczytać na jej stronie FB.
Według informacji NFZ od 18 sierpnia dostępne będą następujące najbliższe placówki – Punktu Obsługi Klientów w Jastrzębiu-Zdroju przy ul. Harcerskiej 9;
Delegatura Śląskiego OW NFZ w Bielsku-Białej przy ul. Karpackiej 24. W sprawach pilnych można kontaktować się z całodobową infolinią NFZ: 800 190 590 lub korzystać z kontaktu mailowego.
– Proszę, aby osoby napotykające trudności po zamknięciu punktu przekazywały mi informacje – będę je dokumentować i przekażę do władz wojewódzkich oraz NFZ. Jako radna, będę interweniować w tej sprawie i zabiegać o przywrócenie dostępności usług NFZ w naszym mieście – dodaje radna Joanna Buzek.
To kolejna taka informacja niemal tydzień po tygodniu, kiedy to poinformowano o zamknięciu innej instytucji z ul. Bobreckiej, Apteki Całodobowej, a jej klienci też są odsyłani do Bielska-Białej lub Jastrzębia Zdroju, o czym pisaliśmy TUTAJ.