Od wtorku (22 kwietnia) dotychczasowa zastępcza komunikacja autobusowa zamiast pociągu z Rajczy do Zwardonia zostanie wprowadzona już od Węgierskiej Górki. Ale to jeszcze nie koniec zmian.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce przeprowadzić większy remont linii kolejowej na odcinku Wilkowice Bystra – Żywiec oraz Cięcina – Zwardoń (odcinek Żywiec – Cięcina przeszedł rewitalizację kilka lat temu). Ma to pozwolić to na podniesienie maksymalnej prędkości z obecnych 50-70 km/h do 70-120 km/h i skrócenie czasu przejazdu pociągów z Bielska-Białej do Zwardonia nawet o kilkanaście minut. Inwestycję prowadzi firma Trakcja (to spółka z grupy PKP PLK), a koszt prac wynieść ma prawie 149,2 mln zł brutto. Przygotowania do tej inwestycji rozpoczęły się już 9 marca tego roku. Wtedy to wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinku Rajcza – Zwardoń. Od wtorku (22 kwietnia) komunikacja zacznie obowiązywać już na odcinku Węgierska Górka – Rajcza – Zwardoń, czyli zostanie wydłużona. I tak ma być do 5 maja. A 6 maja nastąpi całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Wilkowice Bystra – Żywiec – Węgierska Górka – Rajcza – Zwardoń. W zamian pasażerowie będą musieli się przesiąść do autobusów. W przypadku pociągu spółki PKP Intercity IC Pilecki Żywiec – Warszawa Wschodnia – Żywiec od 6 maja będzie on jechał tylko od i do Bielska-Białej. Na odcinku Żywiec – Bielsko-Biała pasażerowie pojadą zastępczym autobusem. Warto zwrócić uwagę, że wówczas zmieni się odjazd z Żywca z 6.40 na 5.26/5.35 (dwa warianty w zależności od dni kursowania), czyli o ponad godzinę wcześniej. Spółka PKP PLK zaleca, by wybierając się w podróż koniecznie sprawdzić czy w danym dniu pojedzie tradycyjny skład, czy też zastępczy autobus i na jakim odcinku, bo sytuacja ma się zmieniać wraz z postępem prac.