Rodzice i opiekunowie z województwa śląskiego złożyli już ponad 178 tys. wniosków o 300 zł w ramach programu „Dobry Start”. Nabór rozpoczął się na początku lipca i potrwa do końca listopada. O pieniądze zainteresowani mogą aplikować wyłącznie drogą elektroniczną, a ZUS przekaże świadczenie tylko na rachunek bankowy.
W ubiegłym tygodniu ZUS rozpoczął przelewanie pieniędzy na konta wskazane przez rodziców we wnioskach o wyprawkę szkolną. Tylko w ostatni poniedziałek wartość przelewów sięgnęła 60 mln zł. W lipcu do rodziców w całym kraju trafiło około 180 mln zł na wyposażenie tornistrów swoich pociech.
– W województwie śląskim oddziały ZUS zarejestrowały ponad 178 tysięcy wniosków o wyprawkę szkolną. Najwięcej wniosków pochodzi z Katowic – ponad 10,5 tys., z Częstochowy – około 8 tys. oraz Sosnowca – niemal 7,8 tys. Placówki ZUS na terytorium całego kraju odnotowały od początku tego miesiąca ponad 1,5 miliona wniosków o wypłatę środków z programu „Dobry Start” – mówi Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego. W oddziale ZUS w Bielsku-Białej, w ramach którego działa inspektorat w Cieszynie, złożono do tej pory 6 854 wnioski.
Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września. W ramach programu „Dobry Start” rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnością.
Wniosek o wyprawkę szkolną ZUS przyjmuje tylko drogą elektroniczną – za pomocą aplikacji mobilnej mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Na PUE ZUS znajduje się specjalny kreator wniosków o świadczenie z programu “Dobry Start”. Prowadzi on użytkownika przez cały proces krok po kroku. Ważne, by oprócz wielu danych we wniosku, podać poprawny numer rachunku bankowego, na który mają wpłynąć pieniądze. Ponadto należy wskazać adres mailowy oraz numer telefonu – dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Zawiadomienia dotyczące wyprawki szkolnej ZUS również będzie przekazywał w formie elektronicznej. Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.