Porady i inspiracje Na czasie

5 wskazówek dla firm, jak sprawić, by produkty e-commerce stały się wirusowe

Jako e-commerce, chcesz, aby Twoja firma wyróżniała się na tle konkurencji i przyciągała nowych klientów. Możesz to osiągnąć, sprawiając, że Twoje produkty staną się wirusowe. Każdy stara się to osiągnąć, ale nie jest to tak łatwe, jak się wydaje.

Chociaż wielu uważa, że to w 50% kwestia szczęścia, a w 50% wszystkiego innego, my przedstawiamy 5 wskazówek, które mogą pomóc Twoim produktom e-commerce stać się wirusowymi w tym roku.

Zobaczmy, jak to zrobić.

Marketing video z reklamami UGC

Jeśli nie mieszkałeś pod kamieniem, słyszałeś o UGC treściach (user generated content). Treści generowane przez użytkowników stają się główną strategią marketingową dla wielu marek i to z dobrego powodu.

Są autentyczne, łatwe do powiązania się z nimi i mogą zwiększyć wiarygodność Twojej marki, nie wspominając o konwersji, zaangażowaniu i zaufaniu. Jest to jedna z najlepszych szans na zyskanie wirusowej popularności. Współpracuj z UGC creator Polska, aby otrzymać angażujące reklamy video do swoich płatnych kampanii reklamowych.

Prowadź różne kampanie, aby dotrzeć do różnych odbiorców. Upewnij się, że przeprowadzasz testy A/B swoich reklam i ich wydajności, aby zobaczyć, co działa najlepiej. W ten sposób będziesz mógł stworzyć zwycięskie reklamy, które wywołają efekt kuli śnieżnej z Twoją docelową publicznością.

Podczas współpracy z twórcami UGC, określ jak najdokładniej, co chcesz, aby stworzyli, aby otrzymać filmy, które najlepiej pasują do celu Twojej kampanii:

  • Typ wideo (unboxing, gifting, how-to, testimonial, recenzja, przed&po itp.)
  •  Ogólne przesłanie, cechy i korzyści produktu
  • Jasne wezwania do działania (CTA)

 

Współpraca z influencerami

Kiedy trudno jest Ci dotrzeć ze swoimi produktami do większej liczby osób, influencerzy mogą Ci w tym pomóc. Jest to szczególnie przydatne, gdy dopiero zaczynasz.

Marketing influencerów to sprawdzona metoda zdobywania rozgłosu, pod warunkiem, że współpracujesz z influencerami, których wartości są zgodne z Twoją marką i których obserwatorzy odpowiadają Twojej docelowej demografii.

Współpraca z influencerami może przybrać wiele form, od recenzji produktów po ekskluzywne kody rabatowe. Sporządź umowę z dokładnymi szczegółami współpracy i zdecyduj, czy chcesz jednorazową współpracę, czy coś długoterminowego, jeśli jesteś zadowolony z osiągniętych wyników.

Konkursy w mediach społecznościowych

Konkursy to świetny sposób na uzyskanie darmowego rozgłosu i szumu wokół Twoich produktów. Zorganizuj konkurs, w którym uczestnicy muszą śledzić Twoje konto, polubić post i oznaczyć znajomych, aby wziąć udział. Zwiększa to Twoją widoczność i zaangażowanie, rozszerzając zasięg organicznie.

Upewnij się, że nagroda jest atrakcyjna dla ludzi. Nagroda powinna być czymś, czego naprawdę chce i potrzebuje Twoja docelowa grupa odbiorców.

Dodatkowo, jasno określ zasady i zapewnij, że czas trwania konkursu jest wystarczająco długi, aby wzbudzić znaczne zainteresowanie, ale na tyle krótki, aby utrzymać emocje. Po zakończeniu konkursu szybko ogłoś zwycięzcę i podziel się jego radością, aby utrzymać rozpęd.

Program poleceń klientów

Program poleceń klientów zachęca Twoich obecnych klientów do przyprowadzenia nowych. Chociaż jest to bardziej istotne dla firm z już ugruntowaną bazą klientów, może również działać bardzo dobrze. Oferuj zniżki, darmowe próbki lub inne nagrody klientom, którzy polecą Twoje produkty znajomym i rodzinie. Ta strategia wykorzystuje zaufanie, jakie ludzie mają do rekomendacji od osób, które znają.

Wdroż prosty system poleceń. Upewnij się, że jest łatwy dla klientów, aby dzielić się linkami polecającymi i śledzić swoje nagrody. Na przykład, internetowa usługa subskrypcyjna mogłaby zapewniać użytkownikom unikalne kody polecające, które oferują zarówno polecającemu, jak i nowemu klientowi zniżki na kolejne zakupy.

Stwórz wirusowy produkt

Na koniec, wszystkie Twoje wysiłki mogą nie przynieść efektu, jeśli Twój produkt nie ma czynnika wirusowego. Innymi słowy, jeśli nie zachęca i nie nagradza użytkowników za dzielenie się nim z innymi.

Aby osiągnąć ten czynnik, upewnij się, że dodajesz społeczne dowody, rzadkość, ekskluzywność, grywalizację lub inne zachęty do swojego produktu lub oferty. Klienci powinni o nim mówić, ponieważ jest po prostu niesamowity.

Skup się na tworzeniu produktów, które są unikalne, wysokiej jakości i warte dzielenia się nimi. Zwracaj uwagę na bieżące (i przyszłe) trendy w swojej niszy oraz opinie klientów, aby opracować coś, co wyróżnia się na rynku.

Pomyśl o produktach, które ostatnio stały się wirusowe — często mają coś wyjątkowego, czy to innowacyjna funkcja, wyjątkowy design, czy porywająca historia.

Aby zapewnić potencjał wirusowy Twojego produktu, rozważ takie aspekty, jak opakowanie, branding i doświadczenie użytkownika.

google_news