Dietetyk to specjalista, do którego coraz częściej kierujemy swoje kroki. Zwracanie uwagi na to, czym się odżywiamy połączone jest z panującą modą na aktywność fizyczną. Wystarczy udać się do pobliskiej siłowni po godzinie 16, lub zrobić sobie spacer po parku, żeby zdać sobie sprawę z tego, jak wiele osób priorytetowo traktuje ćwiczenia siłowe lub jogging. W odpowiedzi na ten trend na rynku pojawia się coraz więcej ofert trenerów personalnych, a fitness cluby regularnie powiększają swój grafik o kolejne, ciekawe zajęcia. To samo dotyczy również dietetyków – ich popularność w ciągu ostatnich kilku lat widocznie wzrosła.
Czy to znaczy, że będąc specjalistą właśnie w ten dziedzinie, można liczyć na wyraźne zwiększenie ruchu w swoim gabinecie? Niekoniecznie. Wiele zależy bowiem od tego, w jaki sposób wypromujemy swój biznes. Tutaj kluczową rolę odgrywa widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Jak skutecznie wypozycjonować stronę dietetyka – w dzisiejszym artykule podamy kilka wskazówek, które to ułatwią.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest takie ważne?
SEO (Search Engine Optimalization), a więc pozycjonowanie stron internetowych, to usługa, z której decyduje się skorzystać coraz więcej biznesów. Pozycjonowanie to ogół różnorodnych działań, on site (na stronie) i off site (poza stroną), które mają na celu podnieść pozycję witryny w wyszukiwarce na konkretne frazy. Warto zdawać sobie sprawę, że żeby pozycjonowanie było skuteczne, musi być ono procesem długotrwałym. Tylko regularne działania zapewnią dobrą widoczność stronie, a to z kolei przekłada się na to, ile osób rzeczywiście ją odwiedzi. Im ta liczba jest większa, tym więcej osób zdecyduje się skorzystać z oferowanych przez daną firmę produktów lub usług (stosunek ten wyraża współczynnik konwersji). Z SEO wiążą się również korzyści wizerunkowe i jeśli zależy nam tym, aby dana marka zapisała się w świadomości konsumentów, warto zatroszczyć się o odpowiednie pozycjonowanie. Ale czy dietetyk rzeczywiście tego potrzebuje?
Pozycjonowanie stron internetowych związanych z dietetyką, czyli czas na bloga
Jeśli chcemy odpowiedzieć na pytanie “jak skutecznie wypozycjonować stronę dietetyka?“, warto zdać sobie sprawę z jednej ważnej kwestii. Osoby, które zwracają się do takiego specjalisty to w większości ludzie, którzy chcą (lub już to robią) świadomie wybierać pożywienie. Najczęściej wiąże się to z osiągnięciem określonego celu – poprawieniem stanu zdrowia, doborem diety właściwej dla danego schorzenia, utratą wagi, wyrobieniem dobrych nawyków, Są to cele długoterminowe, a ich osiągnięcie wiąże się z codziennym przestrzeganiem określonych zasad. Z tego względu strony internetowe dietetyków powinny mieć specjalistycznego bloga. Po pierwsze blog to świetny sposób na wypozycjonowanie strony. Tworzenie unikalnych treści, z dbałością o odpowiednią optymalizację SEO, sprawi, że strona będzie bardziej wartościowa z punktu widzenia wyszukiwarki. Algorytm Google uzna ją bowiem za stronę wysokiej jakości. Ale to nie jedyna zaleta pisania specjalistycznego bloga. Wskazówki dietetyczne, przepisy, ciekawostki i szereg innych informacji, które osoby zgłaszające się do dietetyka uznają za przydatne – to wszystko powinno się znaleźć w blogowych wpisach. Odpowiednio stworzony blog nie tylko wspiera SEO, ale też stanowi świetny kanał przekazu treści dotychczasowym i potencjalnym klientom.
Buzz marketing
Konkretne strony internetowe często wspominane są na różnego rodzaju forach tematycznych. Backlinki, które pochodzą z takich źródeł, są cenne z punktu widzenia pozycjonowania. To właśnie dlatego tworząc takie posty warto jest wybierać nie przypadkowe miejsca, a fora związane z dietetyką. Buzz marketing (marketing szeptany) powinien być przeprowadzony z wyczuciem i zawierać prawdziwe informacje o ofercie oraz w żadnym wypadku nie powinny szkalować konkurencji. Celem marketingu szeptanego jest prowokowanie rozmowy na dany temat, a dopiero później wspomnienie o marce. Takie posty nie powinny być zbyt nachalne, a jedynie naturalnie wplatać się w konwersację na forum. Tu znowu warto wspomnieć o blogu. Tworzenie odpowiednich postów na forach tematycznych wpłynie również na świadomość marki wśród konsumentów. Polecanie merytorycznego wpisu pozwoli w naturalny sposób odesłać do bloga, który z kolei odsyła do strony internetowej. Osoba, która przeczyta taki post dowie się o danym dietetyku i oferowanych usługach, mimo że pierwotnie polecono jej nie konkretnego specjalistę, a wpis o np. “zdrowych zamiennikach cukru”.
Pozycjonowanie stron to jedna z podstawowych kwestii, którymi należy się zająć, jeśli planuje się zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Dotyczy to również stron internetowych dietetyków. W SEO dotyczącym tej branży warto szczególnie się skupić na tworzeniu wysokiej jakości treści tematycznych w postaci odpowiednio zoptymalizowanych blogpostów. Wzmocnienie tej taktyki baclinkami pochodzącymi z właściwych for dodatkowo sprawi, że efekty pozycjonowania staną się bardziej widoczne. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że takie działania przyniosą oczekiwany skutek, jeśli będą wykonywane regularnie i zajmą się tym profesjonaliści.
Zero konkretnych informacji..