Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Pozycjonowanie strony internetowej w Google – jak wybrać agencję SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych opcji promowania się w sieci. By dobrze zająć się SEO, należy mieć odpowiednią wiedzę i kwalifikacje oraz doświadczenie. Dlatego najlepszym wyborem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją. Jak ją wybrać, by nie żałować swojej decyzji? O tym w dzisiejszym wpisie.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie (z angielskiego SEO, czyli Search Engine Optimization) jest procesem składającym się z działań o charakterze technicznym i marketingowym, których głównym celem jest podniesienie pozycji danej strony internetowej na konkretne frazy kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania w Google.

Proces pozycjonowania powinien być ciągły i na bieżąco udoskonalany, ponieważ tylko wtedy możliwe jest czerpanie z SEO długofalowych korzyści, łącznie z zyskami ze sprzedaży.

SEO jest dziedziną bardzo rozległą, wymagającą szerokiej i aktualnej wiedzy, m.in. z zakresu wymogów wyszukiwarek, a także umiejętności technicznych i marketingowych oraz doświadczenia, dzięki któremu pewne elementy mogą być wykonywane sprawniej i skuteczniej. Choć możliwe jest nauczenie się pozycjonowania samemu, o wiele lepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją.

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję SEO?

Wybierając do współpracy agencję SEO, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na dotychczasowe realizacje, które powinny znaleźć się w portfolio firmy. Dobrze, by miała ona doświadczenie w pozycjonowaniu stron z branż odpowiadającym profilowi naszego przedsiębiorstwa.

Kolejną kwestią są kwalifikacje pracowników agencji SEO, które potwierdzone powinny być stosownymi certyfikatami, wskazującymi na to, że są to osoby o odpowiedniej wiedzy i umiejętnościach.

Warto zwrócić uwagę na całościową ofertę agencji. Najlepiej, jeśli będzie ona szersza niż samo pozycjonowanie i będzie związana z tematyką SEM, w której zawiera się też SEO. Przykład takiej profesjonalnej oferty można zobaczyć pod adresem http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/. Agencja SEM będzie potrafiła nie tylko odpowiednio wypozycjonować witrynę w sieci, ale również połączyć swoje działania z marketingiem w wyszukiwarkach, opierającym się głównie o Google Ads, co pozwoli zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii.

Czego oczekiwać od agencji SEO?

Podczas nawiązywania współpracy z agencją zajmującą się SEO, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na zapisy wynikające z umowy. Jeśli coś jest niejasne, warto dopytywać i rozwiewać swoje wątpliwości już na starcie. Poza kwotą wynagrodzenia, warto ująć w dokumentach również częstotliwość raportowania kampanii przez agencję.

Współpraca powinna zostać rozpoczęta od przeprowadzenia przez profesjonalistów audytu, który wykaże ewentualne błędy na stronie i w dotychczas podejmowanych aktywnościach z dziedziny pozycjonowania. Na bazie analizy agencja powinna zaproponować działania optymalizacyjne, wycenić je kosztowo i czasowo, a także – wspólnie z klientem – opracować listę fraz kluczowych, na które strona internetowa będzie pozycjonowana w wyszukiwarce.

Dostarczane przez agencję SEO raporty z działań pozycjonerskich powinny być przejrzyste i zrozumiałe dla klienta. Po każdym etapie firma powinna zaproponować kolejne usprawnienia, które proponuje wdrożyć, by jeszcze skuteczniej wpływać na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania w Google.

Najlepiej, jeśli w agencji SEO znajdzie się dedykowany opiekun klienta, który zajmie się współpracą z danym przedsiębiorstwem. Dzięki temu klient zawsze będzie wiedział z kim się kontaktować i poczuje się zaopiekowany.

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Patrzący na rece
Patrzący na rece
4 lat temu

Tylko ile trzeba zaplacic??-nastepne cwaniaczki czrepac korzysci z czyjegos biznesu