Wydarzenia Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice

Robotnicy wracają na tory. Ponownie pociągami pod Tatry nie dojedziemy

Fot. Pixabay

Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie z Krakowa do Zakopanego są już nie tylko nowe tory, ale i wygodniejsze, nowe oraz przebudowane przystanki. 24 lutego budowlańcy wracają do prac na torach kolejowej „zakopianki”.

Na odcinku z Chabówki do Zakopanego wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry – na święta, wakacje, ferie zimowe. Od 21 grudnia do 20 lutego z kolejowej trasy do zimowej stolicy Polski skorzystali pasażerowie niemal 3,5 tys. pociągów. W tym czasie na linii prowadzone były roboty okołotorowe oraz związane z dokumentacją.

Zmiany w podróżach do Zakopanego

Od poniedziałku pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżać będą do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary oraz Chabówka – Zakopane. Na odcinku Szaflary – Zakopane kursować będą pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Kontynuacja prac na „zakopiance”

Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wracają ekipy budowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 roku.

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Oset
Oset
4 lat temu

Gdyby się koleje musiały same utrzymywać to pociągi śmigały by w te i we w te .